Jedna od najprisutnijih tema u Beogradu je svakako saobraćaj. Premda su gužve u prestonici i dalje daleko manje u odnosu na svetske metropole, svakodnevno pokušavamo da im doakamo.
A kada je zapravo počeo saobraćaj da se reguliše u prestonici semaforima?
Petnaest godina nakon prvog semafora u Evropi, ova velika novina u saobraćaju kod nas, postavljena je 4. decembra 1939. godine u Beogradu.
Prvi semafor se tako našao na raskrsnici tri ulice: Kralja Aleksandra, Takovske i ulice Kralja Ferdinanda (današnja ulica Kneza Miloša). Radno vreme semafora, tačnije vreme kada je regulisao saobraćaj, je bilo od 7 do 22 sata, nakon čega je od 22 do 23 sata svetlelo samo žuto svetlo.
Postavljanje prvog semafora bilo je prava senzacije i novine su to ispratile kao dolazak velike novine u našu državu.
Do 1957. godine u Beograd je imao 4 semaforizovane raskrsnice sa 16 semafora. Prvi "zeleni talas" uspostavljen je 1969. godine u ulici Kneza Miloša.
Ko je prvi imao automobil?
Prvi automobil u Beogradu kupio je 1903. godine Boža Radulović, sin uglednog trgovca, za sumu kojom je mogla da se plati solidna kuća na sprat u boljem delu grada.
On je fotografa Sretena Kostića zaposlio kao svog vozača, a Kostić je na Avalskom putu, na krivini u Jajincima kod nekadašnje kafane "Župa", postavio prvi saobraćajni znak u Srbiji – tablu s natpisom "Drži desno". Umesto svetlosne signalizacije vozači su na raskrsnicama koristili – zvučnu. Jedan zvuk trube ispred ukrštanja puteva značio je "nastavljam pravo", dva – "skrećem desno", a tri – 2idem levo".
(Kurir.rs/Beograduzivo)
Bonus video: