Proširenje domaće potražnje ključno za ekonomski razvoj Kine 2024.

Promo

Na godišnjoj Centralnoj konferenciji o ekonomskom radu, održanoj u ponedeljak i utorak naglasili su potrebu da se "fokusiraju na proširenje domaće tražnje" i "stimulišu potencijalnu potrošnju, prošire produktivne investicije kako bi se stvorio vrli ciklus međusobne promocije između potrošnje i investicija".

Početkom ove godine, navedeno je na konferenciji, uz kontinuirani ekonomski i socijalni oporavak Kine i praznični efekat u drugoj polovini godine, uslužni sektori, kao što su ugostiteljstvo, putovanja, turizam, kultura i zabava – brzo su se oporavili i procvetali. To je odigralo važnu ulogu u obezbeđivanju života ljudi, oslobađanju potencijala potrošnje i stabilizaciji ekonomskog rasta.

Od oktobra 2023. maloprodaja robe široke potrošnje dostigla je 38,54 biliona juana (5,5 biliona dolara), što je povećanje od 6,9 posto na godišnjem nivou, a konačna potrošnja doprinela je rastu od 83,2 posto u prva tri kvartala.

Korišćenje usluga značajno je doprinelo rastu potrošnje, a maloprodaja usluga povećana je za 19 procenata.

Očekuje se da će potrošnja, posebno potrošnja usluga, ostati glavni pokretač rasta sledeće godine.

U 2023. godini investicije su se uglavnom oslanjale na infrastrukturu i proizvodne investicije, a razvoj nekretnina i privatne investicije bili su relativno spori, što je povuklo ukupnu stopu rasta investicija.

Od početka godine do oktobra rast investicija bio je samo 2,9 posto. Konkretno, proizvodne investicije su porasle za 6,2 posto, infrastrukturne investicije su porasle za 8,27 posto, dok su investicije u razvoj nekretnina smanjene za 9,3 posto, a privatne investicije za 0,5 posto.

Proširenje investicija je važna polazna tačka za podsticanje domaće potražnje.

Trebalo bi da ubrzamo unapređenje i proširenje investicionog mehanizma i aktivno proširimo prostor za efikasna ulaganja, kako bismo kontinuirano širili razmere investicija, optimizovali investicionu strukturu i podigli efikasnost investicija, zaključeno je na sastanku.

Kineska medijska grupa