Automatski menjači, utisak je, doživljavaju svoj vrhunac. U većini modernih automobila više nego zadovoljavajuće obavljaju ulogu koja im je namenjena, a o premijum vozilima da ne govorimo, iz generacije u generaciju sve su bolji i rade praktično bez greške, znatno su brži od manuelnih, dobro "čitaju" navike vozača i traju veoma dugo uz redovno održavanje.
Takođe, na ulicama je sve više električnih automobila, što neizostavno dovodi do promena navika kada su u pitanju menjači (većina EV ih i nema). Međutim, među vozačima i dalje ima onih koji su za "stare dobre manuelce".
Veliki brendovi pronalaze kreativne načine da zadrže kupce koji više vole manuelne menjače, a da istovremeno idu u korak sa razvojem novih tehnologija.
Tako smo, na primer, nedavno videli da "tojota" planira da patentira simulator manuelnog menjača za svoja električna vozila, koji može imati do 14 brzina, ali je debata o tome koji tip menjača je bolji je i dalje aktuelna.
Još uvek postoji značajan broj vozača kojima su manuelni menjači više prirasli srcu, pa proizvođači nisu radi da ih se "otarase" tako lako.
U komentarima napišite koji je po vama menjač bolji, automatski ili manuelni, i kakva su vaša iskustva u održavanju i pouzdanosti automatskih menjača.
(Kurir.rs/ B92)