Kina promoviše integrisani razvoj domaće i spoljne trgovine

Kineska medijska grupa

Kina, drugo po veličini tržište potrošača na svetu i najveći svetski trgovac robom, nastoji da ubrza integrisani razvoj kako domaće tako i spoljne trgovine.

Predstavljajući cirkular koji je nedavno objavila Generalna kancelarija Državnog saveta, a koji je podigao 18 mera za ubrzavanje integrisanog razvoja, zvaničnici više odeljenja rekli su da je neophodno otvoriti domaće tržište, kao i međunarodno tržište, podstaći spoljnotrgovinski preduzeća da pređu na domaću prodaju, a domaća trgovinska preduzeća da se uključe u spoljnu trgovinu.

"Naše razumevanje integracije unutrašnje i spoljne trgovine je da je pridržavamo integrisanog razvoja i pomognemo preduzećima da hodaju na dve noge", rekao je zamenik ministra trgovine Šeng Ćijuping na konferenciji za novinare održanoj u ponedeljak u Pekingu.

Prema cirkularu, biće preduzete mere za ubrzavanje usklađivanja pravila i sistema za unutrašnju i spoljnu trgovinu koji uključuju standarde, preglede, akreditacije i nadzore.

Takođe bi trebalo uložiti napore da se promoviše povezivanje tržišnih kanala za unutrašnju i spoljnu trgovinu i dodaje da će se poslovno okruženje za integrisani razvoj domaće i spoljne trgovine poboljšati merama uključujući intenziviranje zaštite prava intelektualne svojine, unapređivanje kreditnih sistema i unapređivanje logističkih olakšica.

Tehničke trgovinske mere sa standardima i procenama usaglašenosti su značajni faktori koji utiču na međunarodnu trgovinu, a razlike u domaćim i međunarodnim standardima mogu rezultirati neizbežnim razlikama u procedurama sertifikacije, obimu primene i metodama procene.

Šeng je dodao da mere ne samo da podržavaju spoljnotrgovinske kompanije da prošire domaće tržište kako bi visokokvalitetni spoljnotrgovinski proizvodi mogli da uđu u domaće platforme.

Kineska medijska grupa