EVO KO JE ON

BIO JE ZVER U KREVETU, SPAVAO SA PREKO 3000 ŽENA, A VARAO I LJUBAVNICE: Turbulentan život čoveka koji je napravio FERARI!

Foto: Roger-Viollet via AFP / Roger Viollet / Profimedia

Ferari automobili odavno imaju reputaciju po proizvodnji najbržih i najskupljih automobila na svetu, a Ferari je simbol ukusa, bogatstva i ljubavi prema brzoj vožnji.

Koliko god da su automobili bili elegantni, čovek iza njih, Enco Ferari, koga je glumio Adam Driver u novom filmu Majkla Mana „Ferari“, koji je izašao na Božić, bio je sve samo ne elegantan.

Foto: Goddard Arcive Portraits / Alamy / Alamy / Profimedia
foto: Goddard Arcive Portraits / Alamy / Alamy / Profimedia

- Prdeo bi, podrigivao, psovao i radio šta god je hteo... Naučio je kako da smiri svoje instinkte - piše Stejsi Bredli, urednica i koautorka knjige Enco Ferari: Čovek i mašina.

Loše ponašanje je uključivalo „spavanje sa stotinama žena“, a Ferari je bio poznat i po tome što nije mario previše kada su njegovi najbolji vozači stradali na dužnosti zbog velike brzine. Nije mu bilo važno što je oženjen Lorom i što ima dugogodišnju ljubavnicu Linu Lardi (koju je u filmu glumila Šejlin Vudli), sa kojom je dobio dete.

- Lina Lardi je bila ponosna. Laura je bila moćna. Ali Ferari je spavao sa svima - nastavlja Bredli. Učtivost mu je takođe bila donekle nepoznata. On je punio medijske stupce još 1958. godine kada je, tokom Velike nagrade Francuske, njegov vozač Luiđi Muso poginuo dok je pogrešno manevrisao svojim Ferarijem u krivini. Iza sebe je ostavio verenicu Fjamu Breski, italijansku glumicu, a ubrzo potom Ferari je krenuo u 'akciju'.

- Enzo je počeo da me želi... Rekao mi je da ne može da zamisli svoj život bez mene - rekla je Fijama za "The Guardian" 2004. godine.

- Nikad nije mogao da prestane da se izvinjava za Musa i svaki dan mi je slao pisma ispisana sa njegovim potpisom ljubičastim mastilom, u kojima je ispovedao svoju besmrtnu ljubav - rekla je ona za "Think Design" magazin.

Enzoova namera je uspela 2012. godine – njihova javna afera je trajala godinama. Džon Nikas, stručnjak za Ferari i koautor biblije o automobilskom dizajnu „Badass“, rekao je da je Enco Ferari „brz koliko i njegovi automobili“.

- Fijama je bila neverovatna žena koja je poznavala automobile. Bila je kao jednorog! - dodao je, otkrivši da to nije uticalo na njegov odnos sa Linom.

- Gospođa Lina mu nikada nije zagorčala život - rekla je Fijama 2004. Umrla je 2015. u 81. godini.

Foto: Arne Forsell / Zuma Press / Profimedia
foto: Arne Forsell / Zuma Press / Profimedia

- Kada je bila nesrećna zbog njega, išla je u kupovinu u Modenu. Njen drugi hobi je bilo pletenje... Moj hobi je vozio Ferari - kaže ona. Autor knjige „Go Like Hell: Ford, Ferrari i njihova bitka za brzinu i slavu u Le Manu“, A.J. Baime, izjavio je da je "bio genije, a ne školovani inženjer" koji se plašio aviona i liftova.

- Sebe je opisao kao manipulatora ljudima. Nije manipulisao samo muškarcima. Uspeo je i sa svojim radnicama iz fabrika, koje bi se posle popodnevnih sastanaka s njim vraćale sa osmehom na licu i lakim korakom - rekao je on.

Iako će nekima biti čudno što je umesto princeza i pin-ap devojaka iz Italije birao devojke iz fabrike, Bredli za to ima objašnjenje:

- U fabrici je zapošljavao privlačne žene. Ako je žena imala dobre delove tela, on je bio zadovoljan time. Pogledaj njegovu ženu Loru, nije ličila na lepoticu." Njih dvoje su se venčali 1923.

Sin jedinac, Dino, rođen je devet godina kasnije, 1932. Enzo je voleo svog sina, ali je bio veoma bolestan i bolovao je od mišićne distrofije. Umro je kada je imao samo 24 godine. Jejts je opisao Enza kao 'opsednutog seksom', što je potvrdila i jedna od njegovih bivših ljubavnica. Takođe je bila široko rasprostranjena teorija da je bolovao od sifilisa. Postojao je Ferari danju, a Ferari noću. Danju je bio sav posao i posao. Ali noću je bio drugačiji. Onda su to bile žene. Ferari ju je voleo - rekla je ona.

Pričalo se da je varao svoju ženu, ali i da je varao sve svoje ljubavnice. U svojim 80-im godinama je priredio mali rođendanski ručak u restoranu u blizini svoje fabrike i uz desert izazvao starijeg kolegu koji se predstavio kao Kazanova rekavši da je spavao sa najmanje 3.000 žena. "Samo tri hiljade?!“, nasmejao se Enco Ferari.

- Za njega su žene bile samo objekti - priseća se jedan kolega koji je godinama blisko sarađivao sa Ferarijem.

- Nije ga baš bilo briga za njih. To su bili simboli koje treba odneti u krevet, samo još jedna linija na zidu. To je sve.

Foto: Roger-Viollet via AFP / Roger Viollet / Profimedia
foto: Roger-Viollet via AFP / Roger Viollet / Profimedia

Iako je imao skromno obrazovanje i još skromnije poreklo, bio je ponosan na sebe i imao je veliko samopouzdanje. Od njega je crpio svoju seksualnu snagu. Imao je samo 10 godina kada ga je otac prvi put odveo da gleda moto trku, a miris spaljene gume zauvek mu se urezao u sećanje. Bio je odlučan da jednog dana i sam sedne za volan, a posebno je želeo da ostvari taj san nakon što je izgubio oca i starijeg brata tokom epidemije gripa 1916. godine.

- Morate raditi neprekidno. U suprotnom samo razmišljate o smrti - rekao je jednom prilikom.

Nakon što je tokom Prvog svetskog rata vozio kamion „Fijat” koji je prevozio zalihe za italijansku vojsku, zaposlio se u toj kompaniji, a potom i u novonastalom trkačkom timu „Alfa Romeo” kao vozač. 1923. pobedio je u svojoj prvoj trci.

Nakon toga su ga dočekali roditelji italijanskog pilota borbenog aviona Frančeska Baračea, koji je bio u istoj eskadrili kao i njegov brat Dino i koji je za sreću naslikao sliku konja u skoku. Nakon što je oborio ukupno 34 neprijateljska aviona, Frančesko je poginuo pred sam kraj rata. U njegovu čast, porodica je zamolila Enca Ferarija da stavi simbol konja na njegov Alfa Romeo.

Ovome je dodata žuta pozadina zastave Modene i tako je rođen čuveni logo koji će na kraju krasiti sve njegove automobile. Godine 1923. oženio se Lorom, upečatljivom i živahnom 23-godišnjakinjom seljačkog porekla koja je radila kao plesačica na mestima popularnim među vozačima. Često su se svađali u svom malom stanu u Modeni, verovatno zbog njegovih preljuba koje su usledile samo nekoliko meseci nakon venčanja.

Foto: Kurir
foto: Kurir

Često je bio odsutan poslovno, a još više posle 1929. godine, kada je osnovao svoj trkački tim, Skuderiju Ferari.

- Njegovo zabavljanje sa ženama dostiglo je pomamni nivo. Obično je osvajao bludnice i raspuštene žene koje su se motale oko trkačke gomile, ali kako je njegova reputacija rasla, tako je rastao i njegov ukus za žene - napisao je biograf.

Ferari je svojevremeno rekao da „muškarac uvek treba da ima dve žene”, a onda je 1929. počela njegova doživotna afera sa Linom Lardi. Iako je bio previše fokusiran na posao da bi vodio raskalašeni život plejboja, Ferari je ostao posvećen i prilično ograničen preljubnik.

Žene su se zaljubile u njega, a on bi se sastajao sa jednom od devojaka iz fabrike tri puta nedeljno. Tek nakon smrti njegove supruge 1978. godine, Ferari je mogao da prizna postojanje svoje ljubavnice Line i njihovog sina Pjera. Uselili su se u kuću u Modeni koju je delio sa suprugom i Pjero je konačno uspeo da uzme ime Ferari. I danas je potpredsednik kompanije.

(Kurir.rs/Jutarnji.hr/A.G.)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

00:58
"SNIMAJU SEKS SA DEVOJČICAMA KOJIMA U TOKU ODNOSA RAZBIJAJU GLAVU ČEKIĆEM!?" Šokantna izjava Dejana Lučića o satanističkom ritualu Izvor: Kurir teleivizija