MAGIČNA NOĆ NA KOLARCU U SUSRET PRAZNICIMA: Stajaće ovacije za Forbsovu divu i jednog od najlepših soprana TAMARU RAĐENOVIĆ
Jedan od najlepših soprana današnjice, umetnica sa Forbsove liste “30 under 30” Tamara Rađenović, održala je sinoć, 27. decembra spektakularan koncert u prepunoj Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine.
U pratnji renomiranog viloniste Roberta Laktoša, simfonijskog orkestra Belgrade classic symphony orchestra i hora Beli ađeo, a pod dirigentskom palicom proslavljenog maestra Srboljuba Dinića, princeza klasike je potvrdila reči velike dive Monserat Kabalje o njenom raskošnom vokalu i emociji koje unosi u opersku umetnost.
Za tradicionalni novogodišnji koncert pod nazivom “Novogodišnja čarolija”, koji je postao beogradski brend, karte su bile rasprodate par nedelja ranije.
Na izutezno zahtevnom repertoaru, u prvom delu koncerta, našle su se arije iz bel canto epohe: "Una voce poco fa", iz opere "Seviljski berberin" od Rosinija i čuvena "Casta Diva" iz Belinijeve opere "Norma". Mladi sopran je zadivila koloraturama, stabilnim legatom i anđeoskom bojom glasa u jednoj od najzahtevnijih sopranskih arija. Inače, "Casta Diva" je najpopularnija arija iz 19. veka, koja se danas veoma koristi kao soundtrack u filmovima i poznata je široj publici.
U prvom delu koncerta tematski je izvođena francuska muzika. Robert Lakatoš, izdanak čuvene porodice muzičkih umetnika, predstavio se solo izvođenjem numere "Una furtiva lagrima" iz opere "Ljubavni napitak" Donicetija. Njegova virtuoznost pokazala se u aranžmanu Pabla de Sarasate "Karmen fantazija", gde mu se u jednom delu pridružila i Tamara, otpevavši ariju Habanera. Iako je u pitanju mecosopranska arija, Tamara je pokazala izvanredno vladanje donjom lagom, čineći izvođenje besprekornim.
Duet "Barcarolle" od Ofenbaha, u aranžmanu za violinu i glas uz pratnju hora i orkestra, takođe je izazvao ovacije u publici. Lakatoš je nastupio na violini Antonija Stradivarija iz 1709. godine, iz privatne kolekcije čuvenog gudalara Vladimira Radosavljevića, čije gudalo koristi.
Drugi deo koncerta obeležen je modernim obradama klasičnih kompozicija, pružajući publici magično iskustvo u Kolarčevoj zadužbini.
Maestralni orkestar, predvođen virtuoznim dirigentom, otvorio je drugi deo koncerta izvođenjem Kačaturianovog "Valcera Maskarada". Tamara i Robert su se potom pridružili orkestru u izvođenju numere "Io ti penso amore", delo iz 18. veka autora Nikolo Paganinija. Ova obrada, ustupljena od tima Davida Garret-a, u kojoj je originalno učestvovala pevačica Nicole Scherzinger, naišla je na oduševljenje publike, koja je nagradila izvođenje gromoglasnim aplauzom.
Virtuoz Robert Lakatoš je izveo "Pašona kolo", čiji aranžman potpisuje Konstantin Blagojević.
U završnici koncerta usledila je jedna od omiljenih kompozicija među ljubiteljima klasike Historia de un amor i Šostakovićev valcer, a kao finalni akord odabrana je vesela valcerska arija "Il bacio", koja je publiku podigla na noge.
Za bis su izvedene tri numere: argentinska pesma "Por una cabeza", koja broji preko 2,3 miliona pregleda na Tamarinom YouTube kanalu, Radecki marš i tradicionalna arija Silve "Heia heia" iz operete "Kneginja čardaša", ispraćene višeminutnim stojećim ovacijama i povicima “bravo, bravo”.
Magiji muzičkog izvođenja na Kolarcu doprinenela je i visoka produkcija koncerta, u režiji Vissi d’Arte menadžmenta, uz retko viđenu rasvetu, dekoraciju, svetlosne efekte. Ova umetnička noć na Kolarcu svakako će se dugo pamtiti.
(Kurir.rs)
Bonus video: