Samo dan nakon što je Japan potreslo nekoliko razornih zemljotresa, gde je život izgubilo najmanje 48 ljudi, još jedna tragedija pogodila je ovu državu.
Avion Japan Erlajnsa zapalio se juče prilikom sudara sa letelicom obalske straže na aerodromu Haneda u Tokiju.
Pet osoba iz letelice je poginulo, kapetan je teško povređen, dok su svi iz putničkog aviona uspešno evakuisani za samo minut i po.
- Meni nije jasno to što su svi ovi izveštaji koji govore o ovom udesu nedefinisani. U zvaničnom izveštaju japanske vlade piše da se sudar desio u tok faze sletanja. Ta faza može biti i 1000 metara visine i deset kilometara daljine. Može da bude iznad samog aerodroma, u samoj tački dodira i može da bude kada avion sleti pa nastavi dalje. U ovom slučaju ovde uzrok može po meni da bude veliki nesporazum između kontrole letenja i posade ta dva aviona. Ja mislim da je taj mali avion izašao na pistu u trenutku kada je veliki avion bio u završnoj fazi sletanja, pa ga je zakačio stajnim trapom ili levim motorom. Moguće i da je to klasičan sudar kada jedan avion čeka, a drugi dolazi - rekao je Ignjatović.
Konstatovao da neko i to najverovatnije od posade iz maloga aviona nije čuo upotstva kontrole letenja da ne izlazi na pistu s obzirom da je u tom trenutku veliki avion primicao pisti.
- Nikako nisu smeli da se nađu u istom trenutku na pisti i zbog toga ponavljam da je došlo do nesporazuma između kontrole letenja i posade dva aviona. Ili je pilot malog aviona izašao bez odobrenja na stazu, a da pilota velikog aviona niko o tome nije obavestio. Da jeste on bi odložio sletanje, kako se inače radi u takvim slučajevima. Po meni, pretpostavljam da je malo avion izašao bez saglasnosti kontrole letenja. Neko tu izgleda nije čuo uputstva.
Kurir.rs
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Bonus video: