OBUSTAVLJEN ŽELEZNIČKI SAOBRAĆAJ

NOVI HAOS U NEMAČKOJ! Mašinovođe u najdužem štrajku ikada, vozovi stoje do sledeće nedelje, šteta 100 MILIONA EVRA DNEVNO (FOTO)

MARTIN SCHUTT / AFP / Profimedia, Wolfgang Maria Weber / imago stock&people / Profimedia, Lars Penning / AFP / Profimedia, Frank Hoermann/SVEN SIMON / imago stock&people / Profimedia

Nemačke mašinovođe ponovo su jutros zaustavile železnički saobraćaj tražeći kraće radno vreme i povećanje plata i započele šestodnevni štrajk koji bi mogao da košta i do 100 miliona evra dnevno.

Konflikt između "Nemačka železnice" (Deutsche Bahn, DB) i Sindikata mašinovođa (GDL) zaustaviće putnički saobraćaj od danas do ponedeljka uveče.

To bi trebalo da bude najduži štrajk u istoriji "Nemačke železnice".

Sindikat je početkom januara obustavio rad na tri dana dok je prošle godine dva puta obustavljao na po 24 sata, piše Asošiejted pres.

MARTIN SCHUTT / AFP / Profimedia 
foto: MARTIN SCHUTT / AFP / Profimedia

Kao i u prethodnim štrajkovima, više ne saobraćaja oko 80 odsto međugradskih vozova, značajno su ograničene i regionalne usluge i postoje ograničenja u transportu tereta, navodi DB.

"Evropski teretni saobraćaj preko Alpa, Poljske ili Skandinavije, kao i morske luke u Holandiji ili Belgiji, takođe će biti pogođeni", naveo je nemački železnički operater.

I pre početka štrajka zabeležen je značajan pad obima tereta jer su mnogi kupci otkazali pošiljke, prenela je nemačka novinska agencija dpa.

Frank Hoermann/SVEN SIMON / imago stock&people / Profimedia 
foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON / imago stock&people / Profimedia

Pored povećanja plata, sindikat traži da se radno vreme smanji sa 38 na 35 sati nedeljno bez smanjenja plata, što je zahtev koji DB odbija. DB je danas ponovo odbacio predloge sindikata kao osnovu za dalje pregovore, nazvavši ih "ponavljanjem dobro poznatih maksimalnih zahteva".

Pošto su pregovori u zastoju, nemački ministar saobraćaja rekao je da vlada ne isključuje arbitražni postupak između GDL i "Nemačke železnice".

Lars Penning / AFP / Profimedia 
foto: Lars Penning / AFP / Profimedia

Posledice štrajka osetiće i susedne zemlje, s obzirom na to da čak 60 odsto ukupnog teretnog saobraćaja Nemačke železnice otpada na transport širom Evrope, piše Dojče vele.

Kroz Nemačku prolazi šest od ukupno jedanaest evropskih železničkih koridora za transport robe, navodi Ministarstvo saobraćaja. „Nemačka je logističko srce Evrope“, ukazuje Tomas Puls iz Instituta nemačke privrede (IW).

Ako se proizvodni kapaciteti budu reducirali ili ako bude potrebno kompletno obustavljanje proizvodnog procesa, šteta bi mogla da iznosi i do 100 miliona eura – i to dnevno, napominje Mihael Gremling, šef Odeljenja za analizu konjunkturnog razvoja u IW.

(Kurir.rs/Beta)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:46
"NEMAČKOJ VLASTI SE PALI LAMPICA!" Novinar direktno iz Minhena: Nezadovoljstvo građana će sve više rasti, najavljen novi štrajk Izvor: Kurir teleivizija