Kompanija Snap koja stoji iza popularne aplikacije Snapchat, zbog aktuelnih finansijskih problema, mora da pribegne masovnim otpuštanjima, treći put za oko godinu i po dana.
Prvi talas avgusta 2022. bio je najveći, kada je kompaniju napustilo oko dvadeset procenta kompanije, odnosno 1200 radnika. Zatim je prošlog septembra otpušteno oko tri procenta kompanije, zbog neuspelog AR projekta za poslovne klijente, tada je oko 170 zaposlenih izgubilo posao, mada su pojedini zadržani za druge delove kompanije.
Kompanija je potom u novembru započela svoju reorganizaciju, zbog čega je otkaz dobilo oko dvadesetak radnika, a među njima su bili i neki vodeći ljudi kompanije. Loše poslovanje se nastavilo, i tako je danas saopšteno da u ovom talasu, oko deset procenta radne snage kompanije dobija otkaz, što je preko 500 radnika.
Sve ovo dolazi, nakon godine u kojoj se Snapchat hvalio, kako je u poređenju sa 2022. broj dnevno aktivnih korisnika u porastu, ta brojka je bilo na oko 410 miliona aktivnih korisnika.
Sa druge strane, drugi proizvodi kompanije su doživeli neuspehe, kompanija je pokušala da pronađe dodatna sredstva, u poslovima koja nisu direktno vezani za tržište društvene mreže. AR naočare i selfi dron samo su neki od primera neuspešnog hardvera kompanije. Snap nije imao naročit uspeh ni sa svojim novostima koje su uvodili. Jer potreban uspeh kompaniji nije doneo, ni kako je zamišljen rival Tik-toka pod nazivom Spotlight, a ni pretplata Snapchat plus koja je stigla do nekih sedam miliona pretplatnika, za oko dve godine postojanja.
Izvor: SK/Kurir/Darko Mulic