Od Google-a koji je preimenovao svoj AI chatbot, i LinkedIn-a i Bumble-a koji donose funkcije sa AI u svoje aplikacije, mnogo toga se ove nedelje izdešavalo u svetu tehnologije.
GOOGLE BARD PREIMENOVAN U GEMINI
U nedavnoj najavi, Google je rebrendirao svoj Chatbot Bard kao Gemini (Blizanci), otkrivajući ga kao moćan AI alat dostupan korisnicima širom sveta. Prema tehnološkom gigantu, korisnici sada mogu da se angažuju sa modelom Gemini Pro 1.0 na preko 40 jezika u više od 230 zemalja i teritorija.
Gemini Advanced je sada deo potpuno novog Google One AI Premium plana, po ceni od $19,99 mesečno, počevši od besplatnog dvomesečnog probnog perioda. Ovaj premium plan ne uključuje samo pristup Google AI i njegove najnovije napretke, već nudi i prednosti postojećeg Google One Premium plana, pružajući korisnicima 2TB prostora za skladištenje.
POKRENUTA JE PRETPLATA MOZILLA MONITOR PLUS
U pokušaju da se ojača privatnost korisnika, Mozilla Firefoks preuredio je svoju besplatnu uslugu praćenja privatnosti, poznatu kao Mozilla Monitor, i predstavio model pretplate pod nazivom Mozilla Monitor Plus. Od svog osnivanja 2002. godine, Firefoks je poznat po svojoj posvećenosti privatnosti korisnika, nudeći funkcije kao što su proširenja blokatora oglasa, Facebook kontejneri i zaštita od praćenja. Najnoviji potez dodatno učvršćuje Mozilinu posvećenost zaštiti korisničkih podataka.
Mozilla Monitor, ranije poznat kao Firefoks Monitor, je besplatna usluga koja ima za cilj da nadgleda i obavesti korisnike o potencijalnoj izloženosti ličnih podataka na veb lokacijama brokera podataka. Korisnici mogu da koriste jednokratno besplatno skeniranje pružanjem šifrovanih informacija kao što su njihovo ime i prezime, trenutni grad i država, datum rođenja i adresa e-pošte.
LINKEDIN-OVE NOVE AI FUNKCIJE
LinkedIn pokreće novu funkciju na veštačku inteligenciju koja će korisnicima olakšati interakciju sa njihovim vezama tako što će prvo odgovoriti na ledolomac (icebreaker). Nova funkcija dolazi u trenutku kada se očekuje da će platforma videti veliki priliv korisnika zbog nedavnih smanjenja radnih mesta u vrhunskim kompanijama kao što su Google, Microsoft, Amazon, Snap i drugi.
Nova funkcija sa AI napajanjem koristi informacije i iz profila pošiljaoca i primaoca da nekome napravi početnu poruku, a korisnici mogu da uređuju poruku pre nego što je zaista pošalju. Nova funkcija će biti dostupna samo LinkedIn Premium korisnicima, omogućavajući im da započnu razgovor sa ljudima na koje nisu povezani.
BUMBLE ĆE KORISTITI AI ZA BLOKIRANJE PROFILA PREVARA
Aplikacija za upoznavanje Bumble koristi moć veštačke inteligencije kako bi dating bezbedniji, zdraviji i prijatniji sa novom funkcijom detektora presretanja. Bumble kaže da je njegova nova funkcija bila uspešna u automatskom blokiranju 95% lažnih, spam ili profila prevara, dok je došlo do smanjenja izveštaja o neželjenoj i lažnoj nalozi od 45.
Ističući potrebu za ovom novom funkcijom Bumble je rekao da je njegovo najnovije istraživanje otkrilo da su njegovi članovi zabrinuti zbog autentičnosti svojih profila sa lažnim profilima i rizikom od prevara kao najveća briga ovih korisnika. Bumble je rekao da je 46% ispitanika reklo da pitanje broj jedan tokom korišćenja aplikacije za upoznavanje ne zna o autentičnosti njihovih parova.
BLUESKY JE SADA DOSTUPAN SVIM KORISNICIMA
Bluesky, alternativa na društvenim mrežama koju podržava suosnivač Twitera Džek Dorsi, konačno je napustila svoj model samo za pozive i otvorila svoja vrata svim korisnicima. Alternativa X (bivši Twiter) ima preko 3 miliona korisnika, a mreža društvenih medija oponaša mnoge funkcije koje se nalaze na originalnom Twiter sajtu, sa izuzetkom funkcije direktne poruke.
Bluesky takođe planira da pokrene sopstveni AT protokol otvorenog koda pod nazivom “federation" do kraja ovog meseca koji se reklamira da omogući bilo kome da kreira sopstvenu društvenu mrežu koristeći Bluesky tehnologiju.
17 NOKIA MODELA PRIMEĆENIH NA IMEI VEB LOKACIJI
U iznenađujućem preokretu događaja, HMD Global je ostavio tehnološku zajednicu da bruji spekulacijama nakon 17 novih Nokia modeli su navodno primećeni na web stranici Međunarodne mobilne opreme Identitet (IMEI). Ovaj razvoj dolazi usred nedavne odluke HMD Global-a da izbaci brendiranje Nokia sa svog onlajn prisustva, preusmeravajući Nokia.com na HMD.com i menjajući @nokiamobile Twitter handle na @HMDglobal.
Modeli, navedeni sa karakterističnim brojevima u rasponu od TA-1603 do TA-1628, izazvali su radoznalost entuzijasta i stručnjaka iz industrije, izvestila je GSMChina. Iako detalji o ovim navodnim pametnim telefonima ostaju neuhvatljivi, postoje spekulacije da bi mogli da uključe različite varijante RAM-a i skladištenja ili potpuno različite modele.
Štaviše, izveštaj takođe sugeriše da bi nekoliko ovih misterioznih modela moglo da debituje na predstojećem Svetskom kongresu mobilnih uređaja (MVC) 2024. u Barseloni, zakazanom od 26. februara do 29. februara.