TIK TOK U OBRAČUNU SA LAŽNIM VESTIMA! Aplikacija najavila borbu - okidač su izbori u EU
Platforma društvenih medija TikTok u vlasništvu BiteDance-a saopštila je u sredu da će pojačati borbu protiv lažnih vesti i operacija tajnog uticaja uoči izbora za Evropski parlament u junu sa aplikacijom na lokalnom jeziku u svih 27 zemalja.
Tiktok je rekao da se pojedinačni „izborni centri“ na lokalnom jeziku zasnivaju na radu koji su prvi put započeli 2021. godine, a koji se ubrzao prošle godine kada su Grčka, Holandija, Poljska, Slovačka i Španija izašle na birališta.
Vlade i političari širom sveta zabrinuti su zbog širenja dezinformacija i upotrebe deepfakes-a (lažnih vesti) generisanih veštačkom inteligencijom da utiču na izbore, a posebno na ulogu platformi društvenih medija.
Oko 30 odsto poslanika Evropskog parlamenta koristi TikTok, saopštila je kompanija
- Sledećeg meseca ćemo pokrenuti izborni centar na lokalnom jeziku u aplikaciji za svaku od 27 pojedinačnih država članica EU kako bismo obezbedili da ljudi mogu lako da odvoje činjenice od fikcije - rekao je šef TikToka za poverenje i bezbednost za EMEA Kevin Morgan u blogu.
- U saradnji sa lokalnim izbornim komisijama i organizacijama civilnog društva, ovi izborni centri će biti mesto gde naša zajednica može da pronađe pouzdane i merodavne informacije - rekao je on.
Kompanija je radila sa programom za proveru vesti kako bi proizvela obrazovne video snimke o izbornom procesu i dezinformacijama preko izbornih centara tokom nacionalnih izbora prethodnih godina.
Morgan je rekao da TikTok, koji trenutno radi sa devet organizacija za proveru činjenica u Evropi, planira da proširi svoju mrežu za proveru činjenica i pokrene devet dodatnih kampanja medijske pismenosti ove godine.