Sledećeg vikenda počinje Šampionat Formule 1, a titulu brani as ekipe Red bul Holanđanin Maks Ferstapen.
Zanimljivo je da su pred početak sezone izašli podaci o i godišnjim zaradama vozača Formule 1. Sume su neverovatne, a može se slobodno reći da nijedan od 20 vozača koliko će ove sezone voziti, ne zarađuje manje od 1.000.000 po sezoni.
Rekorder je šampion Maks Ferstapen u Red bulu koji godišnje zaradi 55.000.000 dolara. Na drugom mestu je sedmostruki šampion i vozače ekipe Mercedes Luis Hamilton (45 milliona dolara), a na trećem Šarl Lekler iz Ferarija (34 milliona dolara).
Neverovatnu sumu novca dobija Lando Noris, britanski vozač koji nema nijednu pobedu u karijeri u Formuli 1. Vozač Meklarena godišnje inkasira tačno 20.000.000 dolara. Mladi Englez Džordž Rasel koji ima jedan trijumf u Mercedesu dobija po sezoni 18.000.000 dolara, što je za deset više, nego prošle takmičarske godine.
Istu sumu, tačnije 18.000.000 dolara zarađuje Fernando Alonso, dvostruki svetski šampion u Formuli 1, sa 32 pobede u "najvećem svetskom cirkusu".
Dalje slede Serhio Perez u Red bulu (14 milliona dolara), dok Karlos Sains u Ferariju ima 12 miliona dolara. Valteri Botas u timu Stejk, bivšem Zauberu, zarađuje okruglo 10.000.000 dolara, dok Danijel Rikardo u drugom Red bulovom timu ima tri miliona manje.
Iza njiha su plasirana dva vozača francuskog tima Alpin Esteban Okon i Pjer Gasli. Obojica imaju po 6.000.000 dolara po sezoni. Toliko će dobiti i prošlogodišnji debitant u Formuli 1 Australijanac Oskar Pjastri u ekipi Meklaren.
Kevin Magnusen zaradi 5.000.000 dolara vozeći za tim Has. Tri miliona dolara inkasiraju dvojica vozača Formule 1 - Aleksandar Albon (Vilijams) i Lens Strol (Meklaren). Po dva miliona dobiju Niko Hilkenberg (Has) i Gvanžu Džou (Stejk).
Najmanje plaćeni su iskusni Japanac Juki Cunoda u drugoj ekipi Red bula i jedini Amerikanac Logan Sardžant u timu Vilijams. Njih dvojica zarade tačno milion dolara godišnje.
Zanimljivo, prve dve trke u sezoni biće vožene u Bahreinu i Saudijskoj Arabiji i to u subotu. Takođe, prvog dana vikenda biće vožen i gran pri u Las Vegasu.
Japan će biti četvrta trka u sezoni umesto Azerbajdžana, jer su dve države zamenile domaćinstvo. Između trka u Singapuru i SAD u Ostinu biće oauza od skoro mesec dana, što je druga četveronedeljna pauza posle uobičajene tokom leta.
Katar će biti vožen kao pretposlednja trka u kalendaru 2024. godine, dok je finale zakazano za Ujedinjene Arapske Emirate i trku u Abu Dabiju.
Sezona Formule 1 počinje 2. marta, a biće završena 8. decembra, što je najkasniji kraj takmičarske godine sezone od 2021. kada je okončana 12. decembra.
Kurir sport/Racingnews365