FONTANA DO JESENI, POČINJE IZGRADNJA GARAŽE U VLAJKOVIĆEVOJ, A OVO JE PROBLEM SA BEZISTANOM: Šapić najavio i promene u prevozu

Grad Beograd, Beta Milan Ilić

Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić i glavni urbanista Marko Stojčić obišli su radove na rekonstrukciji Trga Nikole Pašića započete 26. februara.

Grad Beograd 
foto: Grad Beograd

Predviđeno je da budu okončani za sedam meseci, a vrednost ulaganja je 584 miliona dinara. Šapić je istakao da je prošlo 40 godina od poslednje rekonstrukcije i naglasio da je ideja da se fontani vrati izgled kakav je imala od 1953. do 1984. po arhitektonskom rešenju Hranislava Stojanovića.

Grad Beograd 
foto: Grad Beograd

Podsetio je da su pre dva i po meseca najavili radove i da će spomenik Nikoli Pašiću biti rađen sa Zavodom za zaštitu spomenika grada Beograda. Šapić je rekao da je pre dve godine Bezistan prešao iz komercijalne u javnu namenu, ali da sada postoji imovinski problem.

Beoinfo 
foto: Beoinfo

- Jedna trećina po obodima je privatna svojina i ne može da se uđe u bilo koju vrstu rekonstrukcije tog prostora dok se imovina ne reši - dodao je i kazao da ne zna zašto to nije urađeno ranije.

Beoinfo 
foto: Beoinfo

U prvim danima proleća, oko 20. marta, trebalo bi da bude započeta izgradnja garaže u Vlajkovićevoj ulici, puno vremena je prošlo zbog arheoloških iskopavanja, a završetkom proširenja Bulevara Zorana Đinđića stekli su se uslovi da se konačno započne s radovima na podvožnjaku na Bulevaru umetnosti.

Određene izmene pretrpeće i gradski prevoz, jer će neke od linija od 100 do 700 preuzeti privatnici, uz njihovu rigoroznu kontrolu. Inače, mnogim privatnicima ističu desetogodišnji ugovori.

Grad Beograd 
foto: Grad Beograd

- Šta briga nekog Beograđanina da li je autobus privatni ili nije. Mi smo procenili da, ukoliko privatnici žele da nastave da rade s nama, moraju da ulože više sredstava i mi ćemo ih usloviti da moraju da kupe nove autobuse, jer zašto bismo samo mi kupovali nove - rekao je Šapić:

Beoinfo 
foto: Beoinfo

- Kažnjavamo ih, kontrolišemo svako jutro, autobusi su čistiji, podigli smo nivo higijene unutra. U međuvremenu nam je stigao i novi GPS sistem za kontrolu tih linija, jer se svašta tu radilo. Ne samo privatnici nego i naš GSP.