joŠ jedna tužba

GOOGLE PONOVO OPTUŽEN ZA MONOPOL! Sud odobrio optužbe oglašivača, na udaru i Google Ad Manager

Foto: Promo

Google mora da se suoči sa predloženom grupnom tužbom oglašivača tvrdeći da monopolizuje tržište razmene oglasa, presudio je američki sudija.

Međutim, američki okružni sudija Kevin Kastel odbacio je neke druge antimonopolske tvrdnje, uključujući one usredsređene na alate za kupovinu oglasa koje koriste veliki oglašivači.

Kastel je razmatrao brojne slučajeve protiv Googla i njegova odluka je odbacila mnoge tužbe, ali je dozvolio da se nastavi sa jednim ključnim detaljem.

Foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

- Oglašivači nisu verodostojno naveli antimonopolsko stanje na tržištima alata za kupovinu reklama koje koriste veliki oglašivači, ali verodostojno navode antimonopolsko stanje u pogledu povreda koje su navodno pretrpeli zbog nekonkurentnih praksi na tržištu razmene oglasa i tržište alata za kupovinu malih oglašivača, naglasio je Kastel.

Kastel je takođe rekao da bi Gannett, najveći američki lanac novina i izdavač USA Today, mogao da pokuša u odvojenom slučaju da dokaže da je Google na prevaru prikrio antikonkurentske efekte neke tehnologije. Gannett je tvrdio da je deo svog oglasnog prostora prodao direktno oglašivačima, ali je Google ipak stavio inventar na aukciju na svojoj razmeni oglasa kako bi prikupio naknade za transakcije u svoju korist.

Foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Sudija je takođe presudio u više drugih slučajeva u parnicama širom zemlje. Google se suočava sa brojnim tužbama iz antimonopolskih razloga.

Ministarstvo pravde SAD tužilo je Google u januaru 2023, optužujući ga za zloupotrebu dominacije u digitalnom oglašavanju. Vlada je zatražila ukidanje paketa Google Ad Manager, uključujući Google-ovu razmenu oglasa, ADX.

Google Ad Manager je skup alata, uključujući onaj koji omogućava web lokacijama da ponude oglasni prostor za prodaju i razmenu koja služi kao tržište koje automatski povezuje oglašivače sa tim objavljivačima.

Oglašivači i izdavači web lokacija žalili su se da Google nije bio transparentan u vezi sa tim gde idu dolari od reklama, konkretno koliko ide izdavačima, a koliko Googlu.