Nakon smrti člana porodice, nažalost, neki će vreme žalovanja naglo morati da prekinu - zbog računa.
I to ne bilo kakvih, nego računa teleoperatera, o čemu svedoči slučaj jedne žene iz Hrvatske.
Naime, njoj je nedavno preminuo otac, nakon čega je teleoperateru poslala očev smrtni list kako bi raskinuli ugovor i platila sve dospele račune, ali u februaru su novi računi nastavili da se gomilaju u poštanskom sandučiću, zbog čega se obratila korisničkoj službi.
- Dugo je trajalo to prepucavanje, a na kraju su priznali kako su nove račune dostavili greškom. Ali nakon što sam ih tražila da mi dostave potvrdu kako su svi očevi dugovi prema njima podmireni, tražili su me da im dostavim Rešenje o nasleđivanju, iako sam im već ranije dostavila potvrde o plaćanju računa iz banke, smrtni list i poziv na ostavinsku raspravu, kao dva dokumenta koje jedino naslednici mogu imati. Stalno su se pozivali na GDPR i tvrdili da mi potvrdu ne mogu dostaviti dok im ne pošaljem Rešenje kojim dokazujem da sam nasjednica, a odustali su tek kad sam im zapretila da ću ih prijaviti Agenciji za zaštitu ličnih podataka - ispričala je.
Nije to, naravno, bio prvi slučaj gde je teleoperater imao neke neobične zahteve prema naslednicima nakon smrti korisnika, ili pokušavao da naplati ono na što prema propisima nema pravo.
Prema zakonu, postupak ide tačno onako kako ga je sledila i žena - nakon smrti osobe, član porodice teleoperateru treba dostaviti obaveštenje o smrti, popraćenu smrtnim listom i ako se niko od naslednika više ne želi služiti pokojnikovom linijom, računa se da pretplatnički ugovor prestaje od primanja obaveštenja o smrti.
Ako bi operater, uprkos tome što je informisan o smrti korisnika, ipak nastavio izdavati račune kojima želi naplatiti mjsečne pretplate koje nisu korištene, iz HAKOM-a poručuju da je takve račune dužan otpisati, dok je situacija nešto drugačija ako su se članovi porodice nakon smrti nastavili koristiti linijom.
Kurir.rs/Jutarnji list