Italijanski antimonopolski regulator je kaznio tri TikTok jedinice sa ukupno 10 miliona evra (10,94 miliona dolara) jer nisu adekvatno proveravale sadržaj na svojoj platformi koji bi mogao biti štetan za mlade ili ugrožene korisnike.
TikTok, u vlasništvu kineske kompanije BiteDance, i druge kompanije društvenih medija, uključujući Facebook i Instagram matične Meta platforme, pod pritiskom su regulatora širom sveta da zaštite maloletne korisnike.
„TikTok nije preduzeo adekvatne mere da spreči širenje takvog sadržaja i nije se u potpunosti pridržavao smernica koje je usvojio, uveravajući kupce da je platforma ’bezbedan’ prostor“, navodi se u saopštenju AGCM-a.
Dodaje se da određeni sadržaji TikTok-a, posebno takozvani izazovi, mogu ugroziti maloletne ili ranjive ljude. Italijanski regulator se pozvao na video snimke koji prikazuju mlade ljude kako izvode opasnu praksu poznatu kao "francuski ožiljak", izazov popularan među korisnicima koji uključuje štipanje obraza kako bi se ostavila trajna modrica na jagodici.
Prošlog meseca italijanska uprava za komunikacije AGCOM - poseban regulator - primorala je TikTok da ukloni video snimke.
AGCM je rekao da se sadržaj, iako potencijalno opasan, takođe širi kroz algoritme za profilisanje „i to može izazvati nepotrebno uslovljavanje korisnika koji se podstiču da sve više koriste platformu“.
U Sjedinjenim Državama, gde ima oko 170 miliona korisnika, aplikacija za društvene mreže suočena je sa zabranom osim ako njeni kineski vlasnici ne prodaju u roku od šest meseci, prema uslovima nacrta zakona koji je u sredu usvojio Predstavnički dom SAD.