U svetu preduzetništva, gde se stereotipi i predrasude često prepliću sa izazovima i uspesima, pojedinci osvetljavaju put ka promenama. Sa 27 godina iskustva na čelu kompanije "Aura", Mila Litvinjenko nije samo preduzetnica, već i simbol istrajnosti, hrabrosti i inspiracije za mnoge žene u biznisu.
Vođena energijom i odlučnošću, priča Mile Litvinjenko o usponima i padovima pruža dragocenu lekciju svima koji teže da se afirmišu u poslovnom svetu. Njena uloga u vođenju kompanije "Aura" ne predstavlja samo profesionalnu dužnost, već i izazov koji je prihvatila s punim srcem i posvećenošću.
U podkastu „Biti žena“, vlasnica kompanije „Aura“, otkriva kako je bilo kada je počinjala i koja misao joj je tada bila ključna.
- Nisam razmišljala o poteškoćama, niti o hrabrosti. Meni je u glavi bilo samo devetoro ljudi koji su radili u proizvodnji i ja. Uzela sam kredit od banke i ja sam znala da to moram da vratim. Bila sam sigurna da ću uspeti da vratim, zato što sam znala kakvu robu prodajem, da je kvalitetna. Samo mi je bilo stalo da ubedim kupce da kupe prvi put. Znala sam kada krajnji kupac bude probao proizvod, da će se on vratiti. Samo, ništa se ne događa preko noći. Ta vera, tih devet žena i kredit koji sam podigla, bili su moja motivacija.
>Jako je bitno da imate cilj prema kome idete, bitno je da ponudite kvalitet. Ja sam bila sigurna u kvalitet, znam od koga sam kupila, znam kako smo to uradili i verovala sam da će to proći. Samo da je potrebno vreme, a ja sam po prirodi strpljiva za neke stvari. Za ovo sam znala da treba vremena.
Kroz godine rada, Mila je uspela da stvori, ne samo uspešnu kompaniju, već i zajednicu koja ceni kvalitet, integritet i inovaciju. Njena vizija nije bila samo stvaranje proizvoda, već i oblikovanje brenda koji će postati sinonim za kvalitet i poverenje. Međutim, u početku je, kako kaže, bilo izazova sa kojima se suočavala.
- Glavna prepreka je bila kada kažem da je roba iz Srbije i da je proizvodnja u Nišu, ovi odmah zatvore vrata i kažu da ne drže domaću robu. Malo je čudno, ali tako je bilo - živite u Srbiji, kažete da prodajete domaći proizvod, i ljudi neće da kupe, iako su sirovine i ambalaža dolazili iz Evrope.
Sada se svest malo izmenila.
Biti preduzetnica u Srbiji nije lako. Kada je kročila u biznis svet, koji stereotipno pripada muškarcima, priznaje da je imala tremu.
- Samopouzdanje dolazi sa znanjem. Uživam da razgovaram sa mladim ženama ili sa studentima, oni se opuste i postavljaju mi vrlo interesantna pitanja i mi tako učimo jedni od drugih. Ja nisam imala nikoga ko mi pomaže. Zato smatram da je moja uloga da pokažem devojkama da mogu da krenu u nešto svoje, da idealan trenutak ne postoji. Idealan trenutak je kada ste vi spremni da se založite za tu ideju. Mnogo je bitna ta nezavisnost, lepo je da imate nešto svoje. Na samom početku moja vizija je bila da kada se pomene Srbija i šminka da asocijacija bude „Aura“. Ponosna sam na to što sam slušala sebe i svoje srce i što radim posao koji me ispunjava. Srećna sam žena zbog toga i oko mene su srećni ljudi.
Danas je svesna da je svaka prepreka prilika za rast i dokazivanje. Njena priča o usponima i padovima nije samo inspiracija za žene u poslovnom svetu, već i podsetnik na snagu volje i odlučnosti koje su neophodne za ostvarenje ciljeva.
- Ubeđivali su me da jedan filolog ne može da bude preduzetnik. Da ne mogu da budem preduzetnik ako nisam završila ekonomiju. To me je pritiskalo, danas sam apsolutno svesna da sve može da se nauči.
O odnosu prema drugim ženama, kaže da jedna drugoj treba da budu prijatelji i vetar u leđa.
- Nemojte ženi ništa negativno da govorite i to je dovoljno. Pohvalite, nemojte stajati na put, nemojte tražiti samo nešto negativno. Kod muškaraca je to drugačije. Nisam videla da oni gledaju ko ima kakve cipele, i koje su im boje pertle. Žene to umeju. Slušajte jedna drugu i budite ponosne, jer mi nismo jedna drugoj konkurencija, svaka je jedinstvena. Mene inspirišu žene koje nešto urade.
Uprkos izazovima s kojima se suočila, Mila Litvinjenko ostaje primer poslovne žene koja ne samo što se bori protiv stereotipa, već ih ruši svojim primerom. Zato njen doprinos poslovnom svetu nije samo profesionalan, već i ličan, što je čini istinskom ikonom ženskog preduzetništva.
- Podkast „Biti žena“ realizuje WMG sa nemačkom fondacijom Konrad Adenauer i holandskom fonadacijom Eduardo Frei.
- Skeniranjem (slikanjem) kamerom telefona ovog QR koda stižete do druge epizode podkasta Biti žena koja će biti dostupna od 19.00.
Promo