KOROLA NA SPRAT! NAJVEĆE IME U SVETU AUTOMOBILA SADA I KAO SUV: Tojota je uzela meru - snažan pogon i idealne proporcije za grad!
Najnovija generacija hibridnog pogona, niska potrošnja i odlične performanse glavne osobine "korole kros"
Ima li "korole" u "koroli kros"? Ili je ovo "bebi RAV4". Ostalo je izvesno, vrhunski hibridni pogon, niska potrošnja i performanse jedne "tojote" ne dovode se u pitanje.
Na testu Kurira vozimo "tojotu korolu kros". Mnoge je iznenadila jer je to već peti mini SUV model japanske fabrike (RAV, jaris kros, C-HR i hajlender). Da li je to neophodno? Posle testa povišene "korole" jasno je da je ovo originalan model za vozače.
Prednji kraj je klasičan trapezoidni, a sredinu fara seče LED linija. Zadnja svetlosna grupa pozajmljena je od "korole hečbek". Sve zajedno skladno, bez egzibicija.
Odmah da pohvalimo ponudu prostora za putnike - ovo je jedan od najprostranijih automobila, ispod 4,5 metara dužine (446 cm). Takođe, zadnja klupa ima opciju spuštanja naslona, pa ovde može da se odmori i neki direktor.
Materijali su kvalitetni, tek poneko "ostrvo" je od tvrde plastike. Važnije je to što je okruženje digitalno, gotovo preslikano sa klasične "korole'". Instrument tabla je prijatno osvetljena, a grafika ima nekoliko stilova. U sredini je veliki ekran s novom grafikom, za koju je potrebno privikavanje. Zameramo to što nema klasičnog točkića za regulaciju jačine zvuka. Ostalo je sve nadohvat ruke i ergonomski podešeno.
"Korola kros" je model u kom je debitovala peta generacija "Tojotinog" hibridnog sistema. On je lakši, efikasniji, s jačom baterijom i obezbeđuje nisku potrošnju. Osnova je 1,8 atmosferski benzinac sa 98 konjskih snaga, u saradnji sa elektromotorom snage 95 KS. Ukupna snaga sistema je korektnih 140 KS.
Ubrzanje do 100 km/h je korektnih 9,9 sekundi, ali u praksi sve deluje ubedljivije zbog trenutno dostupne snage. Snaga se neprekidno distribuira putem bestepenog CVT menjača, bez trzaja.
Novi "hibrid 5" performanse pokazuje u gradu. Pri kreni-stani vožnji duže nego dosad koristi električnu energiju, pa se potrošnja lako spušta ispod pet urbanih litara. S druge strane, sad se bolje ponaša na auto-putu, pa pri 130 na sat "pije" tek nešto više od šest litara. Izolacija kabine je bolja, ali pri visokim obrtajima SUS motora i dalje se nakratko čuju povišeni tonovi.
Ipak, najbolja osobina "korole kros" je kompaktnost. Dužina od 446 centimetara mu je savršeno "legla", pa se odlično ponaša u svim uslovima. Iako gabaritan, u gradu je okretan i spretan, a parkira se kao vozilo klasičnog C-segmenta. Preglednost mu je prirodni talenat, ali tu je i asistencija za mrtvi ugao. Stabilnost u krivinama je veoma dobra, možda i najbolja u segmentu. Sve to dolazi gotovo bez uvijanja karoserije.
Veoma je važno da poseduje najmodernije sisteme bezbednosti, što uključuje i skeniranje puta, adaptivni tempomat, pažnju na pešake i još mnogo onoga što čuva vozača i putnike.
Ključno pitanje je uvek - koliko ovo košta? "Korola kros" u osnovnoj verziji je sada 32.990 evra, tokom trajanja popusta. Teško je reći da li je skupo, ali ovo je investicija na duge staze, koja je u slučaju "tojote" uvek isplativa.
TOJOTA KOROLA KROS
Benzinski motor: R4 Zapremina: 1.798 ccm Snaga: 72 KW/98 KS Obrtni moment: 142 Nm Transmisija: automatska kontinualna CVT Elektromotor: 95 HP/185 Nm Snaga sistema: 103 kw/140 KS Ubrzanje: 0-100 km/h 9,9 s Maks. brzina: 170 km/h Pogon: na prednje točkove Dimenzije: 4.460 x 1.825 x 1.62 mm Rezervoar: 42 l Prtljažnik: 436 l Osnovni model (popust): 32.990 evra
(Kurir.rs / Mladen Radulović)