Formula 1

NEVIĐENA DRAMA NA TRCI U MELBURNU! Ferštapenu se ZAPALILE kočnice, morao da odustane! Veliki trijumf Ferarija!

Eric Alonso / Panoramic / Profimedia

Vozač Ferarija Karlos Sains pobedio je danas u trci Formule 1 za Veliku nagradu Australije u Melburnu.

Sains je na stazi Albert Park ostvario treću pobedu u karijeri. On se na stazu u Melburnu vratio nakon što je pre dve sedmice podvrgnut operaciji slepog creva.

Španski vozač pobedio je rezultatom sat, 20 minuta, 26,843 sekunde.

Drugo mesto zauzeo je njegov timski kolega Šarl Lekler sa 2,366 sekunde zaostatka, a osvojio je i dodatni bod za najbrži krug trke. Treći je bio Lando Noris iz Meklarena sa 5,904 sekundi zaostatka za pobednikom.

Vozač Meklarena Oskar Pjastri zauzeo je četvrto mesto, peti je bio Serhio Peres iz Red Bula, a šesto i sedmo mesto zauzeli su vozači Aston Martina Fernando Alonso i Lens Strol.

Vozač ekipe RB Juki Cunoda bio je osmi, a bodove su još osvojili vozači Hasa Niko Hulkenberg i Kevin Magnusen.

Trostruki svetski šampion iz Red Bula Maks Ferštapen, koji je startovao sa pol pozicije, morao je da odustane nakon što su mu se u trećem krugu zapalile kočnice i to je bilo njegovo prvo odustajanje posle dve godine i trke u Australiji.

Urzo posle njega od trke je odustao i sedmostruki svetski šampion iz Mercedesa Luis Hamilton zbog kvara na motoru.

Ferštapen je dobro startovao i zadržao je prvo mesto ispred Sainsa, Norisa, Leklera i Pjastrija. Za po jedno mesto na samom početku napredovali su Rasel, Peres, Strol, Cunoda, Hamilton, Alonso, Botas i Magnusen, a Albon je pao za dve pozicije, na 14.

Sains je u drugom krugu napao i pretekao Ferštapena, koji se odmah požalio da ima problema sa bolidom. Njegov bolid je ubrzo počeo da se dimi, u petom krugu uspeo je da dođe do boksa, gde su mehaničari morali da gase požar na zadnjem delu bolida jer su se kočnice zapalile.

To je njegovo prvo odustajanje posle dve godine i prekinuo je niz od devet pobeda u šampionatu.

Vozači Mercedesa Hamilton i Rasel su posle toga otišili u boks, a Sainc je bio najbrži na stazi i vozio najbrže krugove, pa je do devetog stekao više od dve sekunde. Lekler je napao Norisa, a zatim je u 10. krugu otišao u boks, kao i Pjastri, pa su se na stazu vratili kao sedmi i osmi.

Lekler je popravljao pozicije i brzo se popeo na petu iza Alonsa i trećeplasiranog Peresa, koji se požalio na veliku potrošnju guma.

U 15. krugu na zamenu guma otišli su Noris i Peres i na stazu se vratili kao peti i 10. Hamilton je odmah napao vozača Red Bula, koji se odbranio i zadržao poziciju, posle čega je sedmostruki šampion rekao da je protivnički bolid zaista brz.

Sainc je u 16. krugu otišao na zamenu guma i vratio se kao drugi, a vođstvo je preuzeo Alonso. Krug kasnije Hamilton je morao da odustane zbog otkazivanja motora i uvedeno je virtuelno vozilo bezbednosti, što je iskoristio Alonso i otišao u boks, pa se na stazu vratio kao peti iza Norisa i ispred Rasela.

Trka je ubrzo nastavljena, poveli su Sains i Lekler, ispred Pjastrija, Norisa, Alonsa i Rasela.

Sains je vozio najbrži krug, a Ferari je svoje vozače obavestio da zadrže pozicije. Peres je u 21. krugu bez problema pretekao Rasela i popeo se na šesto mesto, a vozač Mercedesa je tada rekao da je bolid Red Bula poput rakete.

U 27. krugu Sains je stekao 4,5 sekundi prednosti ispred Leklera, a Peres je pretekao Alonsa za peto mesto. Iz Meklarena je zatim stigla naredba da Pjastri propusti Norisa koji je bio na svežijim gumama, pa je britanski vozač preuzeo treće mesto.

Noris se približavao Lekleru, koji je ekipi rekao da ne sme mnogo da se čeka sa zamenom guma. On je u 35. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao četvrti ispred Peresa i Alonsa.

Krug kasnije Peres je zamenio gume i vratio se kao deveti iza Cunode. Najbrži na stazi bio je Lekler, a Pjastri je u 40. krugu otišao u boks i vratio se na stazu iza Alonsa ne peto mesto, a ispred Rasela.

U 41. krugu na zamenu guma otišao je i Noris koji se vratio kao treći iza Leklera. Posle njega u boks je pozvan i Sainc koji je zadržao prvo mesto sa šest sekundi ispred timskog kolege.

Vozači Meklarena su u tim trenucima imali najbrže krugove, a Rasel je u 46. krugu otišao u boks i na stazu se vratio kao sedmi iza Alonsa, a ispred Strola.

Sainc je kontrolisao trku ispred Leklera, a Rasel se u završnici primakao Alonsu ispod sekunde.

Lekler je u 56. krugu ostvario najbolje vreme i osvojio dodatni bod za najbrži krug trke. U poslednjem krugu Rasel je udario u zid i znatno oštetio svoj bolid, a iz incidenta je izašao nepovređen. Uvedeno je virtualno vozilo bezbednosti, a Ferari je ostvario prvu dvostruku pobedu posle dve godine.

Četvrta trka u šampionatu vozi se 7. aprila za Veliku nagradu Japana.

Kurir sport/J.M.

This browser does not support the video element.

05:30
FORMULA 1 SPEKTAKL U BEOGRADU ZA SAMO 4 DANA: Šampionski bolid stigao u Srbiju!  Izvor: Promo