Phil Spencer, CEO Microsoft Gaming je isprobao sve nove ručne računare za igranje igara: Asus ROG Alli, Lenovo Legion Go i Steam Deck. On je impresioniran, ali ne može da se otrese jednog pitanja: Kako da ih učini više kao Xbox?
„Želim da se moj Lenovo Legion Go oseća kao Xbox“, rekao je Spenser za Poligon u intervjuu tokom godišnje konferencije za programere igara. „Poneo sam Legiju Go sa sobom u GDC. U avionu sam i imam ovu listu svega zbog čega se ne oseća kao Xbox.
Zanemarimo brend. Da li su sve igre tu? Da li se sve igre prikazuju sa sačuvanim datotekama koje želim?
Prema Spenseru, Xbox hardverski tim, na čelu sa Roanne Sones, razmatra „različite faktore hardverske forme i stvari koje bi mogli da urade“ dok planiraju budućnost Xbox hardvera. „Šta treba da izgradimo da bismo pronašli nove igrače?“ rekao je Spenser. „To će omogućiti ljudima da se igraju u trenucima kada nisu mogli da se igraju?“
Spenser je opisao dva pristupa da se Xbox učini dostupnim na ručnim uređajima: hardverski nasuprot softverskom pristupu. Kako je rekao, ima jaka osećanja o tome kako treba da izgleda ručni Xbox uređaj. Ali on takođe prepoznaje - pošto je naučio iz poslovanja sa konzolama - da igrači mogu da biraju brendove koji nisu Xbox. Za te igrače, Spenser takođe želi da poboljša iskustvo softvera za ručne igre Xbox- posebno za ljude koji imaju uređaje koji koriste Windows, kao što su Legion Go i Alli.
„Sviđa mi se činjenica da su Valve, Lenovo i Asus izašli i inovirali u novom faktoru forme. I reći ću da kada igram na tim uređajima, skoro da više liči na konzolu nego na računar 9 puta od 10. Stvari koje me obično frustriraju više su zasnovane na Windows-u nego na uređaju. Koja je oblast nad kojom osećam da sam vlasnik. Kao, želim da mogu da se prijavim pomoću kontrolera. Imam svoju listu stvari koje treba da uradimo."
Spenser je proveo svoj mandat u Microsoftu potičući Xbox da bude i iskustvo konzole i softversko iskustvo koje prati igrače gde god da uživaju u igrama. Ta filozofija se proširuje sa njegovim pogledima na ručne igre.
„Sa stanovišta kreatora igre“, rekao je Spenser, „mogu onda da napravim jednu verziju svoje igre koja obuhvata više hardvera i doseže više kupaca. I rekao bih za igrače, smanjuje trenje. Na primer, ako želim da igram svoje igre na konzoli u pokretu sa ručnim, ne želim da mogu da kupim samo jedan brend ručnih uređaja. Jel tako? Želim da sve što radimo u hardverskom prostoru bude sjajno. Ali ako neko odluči da igra danas negde drugde, ne želim da se oseća kao manji Xbox igrač.“
Tokom proteklih sedam godina videli smo razvojni tim Xbox-a kako postaje kreativan sa svojim softverom, premeštanjem igara na nove platforme, izgradnjom usluge pretplate na Game Pass i omogućavanjem igara da se igraju na pametnim telefonima putem striminga. Spenser nije želeo da najavi zvanični Xbox ručni uređaj, ali je rekao da vidi sličan nivo kreativnosti u hardveru koji je Xbox doneo softveru.
„Mislim da je važno“, rekao je Spenser. „Pogledajte prave prelomne tačke u našoj industriji, kao što je Wii. Bila je to hardverska inovacija koja je bila povezana sa velikom softverskom inovacijom."