Tom Salivan, menadžer jednog restorana, razvio je jednostavnu, ali moćnu psihološku tehniku koja se koristi za podsticanje drugih da se slože s gledištima, stavovima ili izborima govornika.
Ova tehnika, nazvana Salivanovo klimanje glavom, proizilazi iz iskustva konobara i barmena, ali može imati primenu i u drugim oblastima života.
Osnovna ideja Salivanovog klimanja glavom je da se, korišćenjem suptilnih sugestija, podstaknu ljudi da prihvate određene ponude ili ideje. Konobari koriste ovu tehniku prilikom preporuke jela ili pića, blago klimajući glavom kada stignu do posebno željenih stavki. Ovakvo klimanje treba da bude dovoljno suptilno da ne bude očigledno, ali dovoljno primetno gostima.
Salivan tvrdi da ova tehnika može značajno uticati na odluke kupaca, podstičući ih da kupe željene proizvode bez obzira na cenu. Istraživanja su pokazala da Salivanovo klimanje glavom najbolje funkcioniše kada se koristi s listama koje sadrže pet stavki ili manje.
Osim u ugostiteljstvu, ova tehnika može se primeniti i u drugim situacijama, kao što su važni sastanci ili prezentacije. Klimanje glavom može pomoći u ubedljivom izlaganju ideja ili predloga, kao i u privlačenju pažnje na određene odluke ili akcije.
U suštini, Salivanovo klimanje glavom predstavlja jednostavan, ali efikasan metod koji može poboljšati različite aspekte života, od poslovne prodaje do lične komunikacije i uticaja.
(Kurir.rs/SrbijaDanas/T.J.)
Bonus video: