NOVI UDARAC IZ KINE ZA EVROPSKE KONKURENTE: Ova dva proizvođača vozila obećavaju plug-in hibride sa DOMETOM OD 2.000 KILOMETARA!
Plug-in hibridi su verovatno idealno rešenje za one koji ne žele čisto električne automobile, a istovremeno hoće da se distanciraju i od tradicionalnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Velika prednost plug-in hibrida jesu relativno nesmetana putovanja na duge relacije zbog mogućnosti pokretanja gorivom, odnosno potencijalno veoma veliki domet sa kombinovanim pogonom na struju i gorivo.
Ta putovanja uskoro bi mogla biti još jednostavnija, jer se u Kini konkurentni BYD i "Geely" nadmeću u predstavljanju vozila koje bi bilo u stanju da pređe 2.000 km pre nego što ga treba napuniti gorivom ili električnom energijom.
Oba proizvođača nedavno su obećala impresivne domete, koji bi omogućili prevaljivanje ogromnih kilometraža bez potrebe za zaustavljanjem ili vožnju gradom nedeljama, bez odlaska na benzinsku stanicu ili punjač.
"Geely" tvrdi da će se njegov plug-in dometa 2.000 km bazirati na njihovoj postojećoj tehnologiji, odnosno na pogonskom sklopu koji se trenutno koristi u modelu "galaxy L6".
Ova limuzina kombinuje 1,5-litarski četvorocilindarski motor sa električnim motorima i litijum-jonskom baterijom od 19,1 kWh.
Pogonski sklop isporučuje 363 konjske snage, auto može da pređe 124 km samo na baterije, a ukupni CLTC (kineski standard za merenje potrošnje) domet mu je 1.370 kilometara.
"Geely" još nije otkrio kako namerava da produži taj domet, ali naglašava da će nadolazeće vozilo postići potrošnju goriva od svega 2 L/100 km. To sugeriše da će se više oslanjati na svoje baterije.
I BYD tvrdi da će se njegov plug-in hibrid dugog dometa temeljiti na postojećoj tehnologiji, a novi sistem će biti lansiran 2025. godine. Njegov trenutni plug-in sa najvećim dometom, model "song plus DM-i", ima 1,5-litaski četvorocilindrični motor, uz elektromotor i CVT menjač.
Ovaj model ima LFP baterije kapaciteta od 18,32 kWh i ukupni domet od 1.151 km, a za postizanje većeg dosega BYD će se, prema svojim tvrdnjama, oslanjati na efikasnije motore i baterije koje mogu da uskladište više energije.
(Kurir.rs/ B92)