KOMAD KOJI SE UVLAČI POD KOŽU: Sidnejska kompanija igre opčinila beogradsku publiku

Promo/Duško Vukić

Sidnejska kompanije igre je očaravajućim komadom „ab [intra]” uvela Beogradski festival igre u samu završnicu.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Tokom dve večeri, u prepunoj sali Velike scene Narodnog pozorišta u Beogradu, igrači australijske trupe pokazali su „bestežinske” kvalitete i savršenu usklađenost jedne od tehnički najsloženijih koreografija, prema oceni svetske kritike.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Ovaj komad nastajao je tokom 2018, iste godine kada je Sidnejska kompanija igre prvi put gostovala na Beogradskom festivalu igre. Naziv „iznutra” na latinskom, govori o složenom procesu stvaranja jednog koreografskog dela. Rafaelu Bonačeli, koreografu i umetničkom direktoru australijske trupe, u tom stvaranju pomagali su sami igrači.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

„Zamolio sam ih da nekoliko dana izvode svoje improvizacije, da samo budu prisutni, slušaju i osećaju jedni druge, da slede svoje impulse i reakcije „iz duše“. „Zamolio sam ih da budu iskreni, da se otvore iznutra i dozvole da se desi neočekivano”, ispričao je Bonačela tokom druženja sa beogradskim novinarima.

Te improvizacije, a bilo je „svakakvih, od nežnih i senzualnih, do ludačkih, brutalnih i neoponovljivih”, Bonačela je kasnije utkao u svoj 70-minutni komad koji je očarao svetsku i beogradsku publiku.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Uz vrlo svedene kostime, sjajnu rasvetu i minimalističku scenografiju (kao da se zaista nalazimo u futuristčkoj baletskoj sali usred probe), sva pažnja je bila usmerena na virtuoznost igrača.

U stvaranju komada, tokom svojevrsne psihoterapije u sali za probe, umetnici su dali ne samo svoja tela, već i svoj um i utrobu, stvorivši jedno dirljivo, lično, autentično i iskreno delo koje govori, generalno, o slojevitoj prirodi svakog odnosa.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Naročito jak utisak ostavila su dva romantična dueta u kojima se tela igrača prepliću, uvijaju i balansiraju s nestvarnom lakoćom, čineći pravo klupko emocija.

Dualnost koreografskog jezika – spoj klasičnog i savremenog pokreta, zajedništva i individualnosti, spajanja i razdvajanja, spoljašnje ekspresije i unutrašnjeg stanja – podvučena je i oprečnim muzičkim žanrovima: savremenom klasikom Peterisa Vasksa (Koncert za violončelo) i elektronskim prelazima Nika Vejlsa. Bio je to, po rečima Bonačele „jedan komplikovan sudar iz koga je nastao sasvim skladan brak”.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Moćan, eteričan, nežan komad „ab [intra]” se uvlači pod kožu i ostaje u očima gledaoca još dugo nakon spuštanja zavese. Veliki krešendo na kraju, u suludom intenzitetu muzike i igre, doneo je spektakularnu završnicu, pozdravljenu višeminutnim ovacijama.

Posebnoj energiji doprinela je i činjenica da je u beogradskom Narodnom pozorištu bilo prvo izvođenje ovog komada u sezoni za trupu iz Sidneja. Nakon Beograda, turneju nastavljaju u Portlandu, Vašingtonu i Njujorku, a Bonačela nije propustio priliku da zahvali Aji Jung na pozivu.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

„Veliko nam je zadovoljstvo što smo opet bili deo Beogradskog festivala igre. Kao trupi sa sedištem u Australiji, tako udaljenom kutku planete, dolazak ovde nam znači mnogo, jer vaš Festival smatramo jednim od najznačajnijih mesta na kome možemo predstaviti svoj rad. Jednostavno, u Beogradu se okupljaju najbolje trupe na svetu!”, istakao je Bonačela, rođeni Španac, koji je u karijeri sarađivao ne samo sa velikim kompanijama, već i sa pop ikonama poput Kajli Minog, Tine Tarner, Sare Blasko i Kejti Nunan.

Promo/Duško Vukić 
foto: Promo/Duško Vukić

Promo