Broj dokaza o greškama raste

Intel Core i9 najgori vodeći CPU ikad: Gejmeri masovno vraćaju procesor u velikim količinama!

Shutterstock

Intelovi nedavni Core i9 CPU-i se suočavaju sa nekim strašnim problemima, od nedostatka memorije do plavog ekrana smrti (BSOD).

Anonimni izvor u Koreji odgovoran za korisničku podršku na Intelovim procesorima kaže da kupci svakodnevno vraćaju više od 10 Intelovih Core i9 CPU-a 13. i 14. generacije, koji su uglavnom hvaljeni kao neki od najboljih procesora za igrice koje možete kupiti.

Prema tvrdnjama, igrači koji koriste CPU kao što je Core i9-13900K ili Core i9-14900K će se suočiti sa porukom o grešci koja kaže „nema dovoljno video memorije“ prilikom pokretanja igre, što će je primorati da se zatvori. Ovo je čak i kada računar ima dovoljno video memorije za pokretanje igre.

Ovo nije novi problem. U februaru, urednik hardvera Wccftech Hassan Mujtaba je prijavio konstantne kvarove igara sa Core i9-13900K i RTKS 4090. Nedavne recenzije korisnika Core i9-14900K izazivaju slične probleme, pri čemu kupci navode kvarove u igrama nakon nekoliko meseci posedovanja CPU-a.

Mujtaba preporučuje korisnicima da istraže smanjenje brzine ili podnapon ovih CPU-a ako naiđu na probleme. To će poboljšati stabilnost, a dokazano je da problemi potiču od pomeranja ograničenja snage kod najmoćnijih Intelovih procesora, što dovodi do nestabilnosti sistema čak i ako se ne bavite overklokom CPU-a.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Čini se da su problemi usredsređeni na igre koje pokreće Unreal Engine. Za sad potvrđeni su problemi u Hogwarts Legacy, Lies of P, i The Callisto Protocol. U većini slučajeva, igra će prijaviti grešku da je ponestalo video memorije pre pada. U najgorim slučajevima, pad će izazvati Plavi ekran smrti (BSOD) na Windows-u, primoravajući vaš računar da se ponovo pokrene.

Neki korisnici Core i9-13900K na svom gaming računaru posle više od godinu dana i iskusili su čudne padove i BSOD-ove u igri Fortnite, Returnal, a takođe i Tekken 8, dodajući da se to dešava nasumično, čak i sa najnovijim grafičkim drajverima.

Profimedia 
foto: Profimedia

Iako su evidentne tvrdnje kupaca, sam Intel do sada nije priznao problem. Dok posle niza dokaza na pitanje u vezi tvrdnji, predstavnik kompanije Intel je ipak rekao: „Intel je svestan problema koji se javljaju prilikom izvršavanja određenih zadataka na procesorima Core 13. i 14. generacije za desktop računare, i analizira ih sa glavnim filijalama. Angažovani smo sa našim partnerima i sprovodimo analizu prijavljenih problema.”