"NASTAVI, ALI SA MOGUĆIM RIZIKOM" Google šalje upozorenje korisnicima ako je u poruci sumnjivi link - evo detalja nove funkcije

Shutterstock

Google-ova aplikacija za razmenu poruka za Android ima novu funkciju za poboljšanje bezbednosti i smanjenje neželjene "pošte" na pametnim telefonima.

RCS protokol koji se koristi u aplikaciji Google Messages je idealna alternativa SMS-u, ali takođe ima dosta problema, uključujući neželjene poruke sa nejasnim linkovima. Prema izveštaju iz PiunikaWeb-a, Google sada radi na značajnom ažuriranju kako bi se rešio ovog problema.

Potencijalno novo ažuriranje za aplikaciju Google Messages će pokazati da će korisnici biti upozoreni iskačućim prozorom pre nego što kliknu na bilo koji link sa nepoznatih brojeva. Ovaj potez Google-a ima za cilj da poboljša bezbednost korisnika i zaštiti ih od pokušaja „pecanja“ i prevara.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Nadamo se da će iskačući prozor (pop-up) naterati korisnike da dobro razmisle pre nego što otvore link od nekoga ko nije na vašoj listi kontakata. Uspeli smo da prvi put pogledamo novu iskačuću poruku zahvaljujući tipsteru po imenu AssembleDebug. Iskačući tekst nosi poruku: „Oprez: ovaj pošiljalac nije jedan od vaših kontakata.“

Dalje objašnjenje je dato odmah ispod: „Linkom od ljudi koje ne poznajete mogu otvoriti neželjeni ili štetan sadržaj“. Korisnici će imati dve opcije za interakciju sa porukom. U slučaju da ne želite da vidite link, možete jednostavno izabrati da pritisnete dugme za odustajanje. Da biste videli link, morate da označite polje za potvrdu koje glasi „Nastavi sa mogućim rizikom“, pre nego što pritisnete dugme „nastavi“.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Prema istom izveštaju, trenutno se spekuliše da bi ova funkcija mogla da stigne i u standardne SMS poruke.

Ovo je poboljšana verzija upozorenja koje Google Messages trenutno ima. U dostupnoj funkciji, prozor za dijalog će se pojaviti kada kliknete na linkove sa nepoznatih brojeva. Međutim, ovaj korak se može zaobići samo dodirom na "nastavi". Najnovija primena uključuje dodatni korak koji će vas naterati da preispitate svoju odluku.

Google nastoji da uvede RCS standard u poslednjih nekoliko godina. Međutim, uvođenje se suočilo sa velikim izazovom 2022. godine kada su iznesene žalbe da preduzeća zloupotrebljavaju RCS slanjem neželjenih promotivnih poruka korisnicima.