OD ŠEGRTA DO NAJPRESTIŽNIJEG BRENDA NA SVETU: Priča o Luj Vitonu ostavlja svakog bez daha, a ovako je nastala PRAVA MODNA MAGIJA

Francis Joseph Dean/Dean Pictures / Alamy / Alamy / Profimedia

Svetski poznati modni brend Luj Viton dolazi u Srbiju.

Pre nego što krenete u šoping, nije na odmet da steknete predznanje i upoznate se sa svetski poznatom modnom kućom Luj Viton.

Pošto je Luj Viton uvek aktuelan, a uskoro ćemo imati priliku da ove modne komade pazarimo i u Srbiji, želimo da vam ispričamo priču o počecima čuvene modne kuće.

Luj Viton Maletier (1821-1892), rođen je u francuskoj pokrajini Jura, 4. avgusta 1821., u maloj porodici zanatlija. Legenda kaže da je prepešačio 250 km da bi došao u Pariz.

JEAN-PIERRE MULLER / AFP / Profimedia 
foto: JEAN-PIERRE MULLER / AFP / Profimedia

1837. počinje da radi kao šegrt kod proizvođača materijala za prtljag Marechal, jednog od najcenjenijih zanatlija na dvoru Napoleona III.

1854. otvara radnju u Parizu, svoju prvu luksuznu tašnersku radnju, i tada radi samo za bogatu klijentelu, koja ceni kvalitet i sofisticiranost. LV je u proizvodnji kofera ponudio inovativne funkcije kao što su vodootporna tkanina, ravan poklopac, umesto zakrivljenog, drvena konstrukcija, metalni uglovi i pregrade za odlaganje odeće i pribora.

© Les Arts Décoratifs, Paris / Jean Tholance / akg-images / Profimedia 
foto: © Les Arts Décoratifs, Paris / Jean Tholance / akg-images / Profimedia

1872. godine uvodi štampu na tkanini u vidu crvenih i bež pruga.

1886. predstavlja čuveni LV monogram.

1888. uz pomoć sina Žorža, uvodi kockastu braon i bež šaru.

1892. Luj Viton umire, njegov sin preuzima posao i radi na daljem razvoju proizvodnje i prodaje.

Dizajn brenda LVMH koji danas poznajemo je delo Marka Džejkobsa, koji je redizajniranjem čuvenog logotipa, osvežio brend i uz podršku odličnog marketinga, ovoj kompaniji doneo milione.

Riccardo Milani / AFP / Profimedia 
foto: Riccardo Milani / AFP / Profimedia

Pa drage naše, LV je izgleda uvek bio, a i biće, ko god stajao iza njega kao kreator, must have svake žene, jer izgleda da ima neke magije u tom bezbroj puta kopiranom monogramu.

( Kurir.rs / Informer / T. B )

Bonus video:

This browser does not support the video element.

03:38
Pogledajte zbog čega je lanac hotela "Mona Plaza" postao prepoznatljiv brend Izvor: Kurir TV