Aplikacija je u potpunosti fokusirana na glas, a izgovorene reči automatski se pretvaraju u tekst.
Da li na prebukiranom tržištu društvenih mreža ima mesta za još jednu, malo drugačiju aplikaciju?
Trenutno imamo aplikacije koje su dominantno tekstualne, imamo aplikacije i mreže za fotografije i video, a AirChat je fokusiran na – glas. Iako su tokom pandemije predstavljene aplikacije u kojima je dominantan način konverzacije glasovni (setite se Clubhousea), one ipak nisu zaživele i nisu privukle dovoljan broj korisnika.
Ekipa koja stoji iza AirChata, a reč je o investitoru Navalu Ravikantu i jednom od bivših direktora u Tinderu Brajanu Norgardu, veruje da postoji tržište za aplikacije usmerene na glasovnu komunikaciju.
Oni smatraju kako je glas puno intimniji medij u odnosu na tekstualnu komunikaciju, pa se na taj način može preneti strast u porukama, za razliku od običnog teksta: "Ljudi su stvoreni da se slažu s drugim ljudima, a to samo zahteva prirodni glas", objasnio je Ravikant.
Sama aplikacija je po izgledu i interfejsu slična brojnim postojećim društvenim mrežama. Korisnici mogu da objavljuju sadržaj, prate druge korisnike, lajkuju njihov sadržaj i slično i mogu da šalju direktne poruke drugim korisnicima aplikacije. Ali umesto tekstualnog upisa, u fokusu je glas tako da je objavu potrebno izgovoriti, a korisnici će na AirChatu moći da je preslušaju, ali i – pročitaju. Naime, aplikacija će automatski pretvarati govor u tekst za situacije u kojima ne želite ili ne možete da slušate poruke drugih korisnika. Ali poenta je da ih ne možete napisati, već samo izgovoriti.
Ova aplikacija je prvo bila predstavljena krajem prošle godine, a nedavno je redizajnirana i dostupna je za korisnike Androida i Apple telefona, ali samo za one koji imaju pozivnicu. Broj njenih korisnika konstantno raste i biće zanimljivo videti koliko će korisnika će nastaviti da je koristi, a ko će je samo isprobati i onda izbrisati s uređaja, pri čemu je ponovo potrebno podsetiti na Clubhouse koji je u jednom periodu bio veoma tražena aplikacija, a danas je skoro više nitko ne pominje.
Takođe, na stranici Fast Company podsećaju i na konkurente koji su se pojavili nakon Muskovog preuzimanja Twittera. Iako su imali veliku medijsku praćenost i iako su mnogi korisnici Twittera, tj. sadašnje platforme X najavili da odustaju od te društvene mreže i nameravaju da se okrenu nekim alternativnim rešenjima, Mastodon je početkom godine imao samo 1,5 miliona aktivnih mesečnih korisnika, dok su brojke Bluesky-a Džeka Dorsija malo bolje i iznose oko 2 miliona korisnika.
Izvor: B92/Kurur/Darko Mulic