Svaki Kinez, kada dođe u Beograd snimi najmanje 1.000 fotografija mobilnim telefonom. Postoji ta njihova mreža, gde jednu fotografiju, tekst vidi po 300, 350 miliona ljudi”
Beograd je jedna od pet omiljenih destinacija kineskim turistima.
Simpatični i nasmejani, vole sve da slikaju. Prema podacima Turističke organizacije Beograda, kada nam dođu u posetu, ostaju duže od sedam dana.
Ukupno je od početka godine bilo 40 hiljada noćenja kineskih turista samo u prestonici. Dolaze nam uglavnom predstavnici srednje klase, a procenjuje se da ih trenutno u Kini oko 200 miliona.
U poslednjih pet godina Beograd im je među prvih pet omiljenih destinacija.
„Ono što je zanimljivo za kineske turiste i atipično, jeste da njih sve zanima. Oni imaju prosečno mnogo više predznanja o našoj zemlji i glavnom gradu nego što to imaju neke evropske zemlje. Sa druge strane, oni nemaju predrasude kada gledaju na Evropu. Njima je Beograd kulturno-istorijski značajan isto koliko Rim i Pariz”, izjavio je Miodrag Popović direktor TOB-a.
Beograd uglavnom posećuju u grupama, jer je tako jeftinije i kažu lakše, zbog jezika. Najčešće odsedaju u hotelima visoke kategorije.
Izbirljivi su kada je reč o hrani, i traže da im makar jedan obrok u toku dana bude kineska hrana, što u Beogradu nije problem.
Beograd posećuju sve generacije – one koje pamte Tita i Valtera, ali i mlađe, koje Srbiju povezuju sa Novakom Đokovićem i Nikolom Jokićem.
Posećuju Kuću cveća, Kalemegdan, Narodno pozorište, Muzej Nikole Tesle i tržne centre.
„Interesuju ih detalji. Svaki Kinez, kada dođe u Beograd snimi najmanje 1.000 fotografija mobilnim telefonom. Postoji ta njihova mreža, gde jednu fotografiju, tekst vidi po 300, 350 miliona ljudi”, kaže Popović.
Kineskim turistima za Srbiju nije potrebna viza, ako ostaju do 30 dana. Pre dve godine uspostavljene su dve direktne avio-linije na relacijama Beograd – Peking i Beograd – Tjenđin.
„U prilog nam govori i to da ćemo verovatno tokom godine još dva nova direktna leta otvorena za Kinu, Šangaj što je veoma značajno, a nama to pruža priliku da se još više i jače promovišemo na kineskom tržištu”, dodaje Popović.
Iz Turističke organizacije Beograd kažu da se od ovog meseca očekuje još više kineskih turista u Beogradu.
Kurir.rs/RTS