Besni fanovi odlučili su da udare u zvezde tamo gde ih najviše boli, a žrtve su čak i oni koji su sa svojim obožavaocima tekli samo med i mleko, poput pevačice Tejlor Svift.
Kako prenosi NPR, mnogi korisnici društvenih mreža, ogorčeni raskošom prikazanim tokom ovogodišnje Met Gale, odlučili su da izvrše pritisak na poznate ličnosti da progovore o tekućoj krizi u Gazi, a onlajn protest dolazi nakon protesta iz stvarnog života napolju. Muzej umetnosti Metropoliten u kome je održana manifestacija.
Kako prenosi Asošiejted pres,u veče najprestižnijeg modnog događaja, izraelske vojne snage objavile su odluku o invaziji na Rafu, gde trenutno živi više od milion palestinskih izbeglica nakon što su raseljene iz svojih domova od 7. oktobra, uključujući više od 600.000 dece.
Ovaj oštar kontrast motivisao je korisnike društvenih medija da počnu da koriste heštegove poput #CelebrityBlocklist na TikToku, pokušavajući da ukažu da se najveća imena u industriji zabave razmeću svojim bogatstvom na Met Gali, dok ćute o patnjama u stvarnom svetu i brojnim Instagram nalozi posvećeni su poznatim ljudima za koje se smatra da se nisu adekvatno pozabavili problemom.
Sve je počelo jednim video snimkom sa Met Gale
- Vreme je da ljudi implementiraju ono što ja volim da zovem "digitalna giljotina" ili "digitanje". Vreme je da blokiramo sve poznate ličnosti, uticajne i bogate članove društva koji ne koriste svoje resurse da pomognu onima kojima je preko potrebna - rekla je TikTok korisnik Rae.
- Dali smo im njihove platforme. Vreme je da to vratimo, oduzmemo svoje poglede, lajkove, komentare, naš novac tako što ćemo ih blokirati na svim društvenim medijima i digitalnim platformama - nastavila je ona.
Raein prvi predlog za "digitinu“, koju neki zovu Blackout, bila je TikTok zvezda Hejli Kalil, takođe poznata kao Hejli Bejli. Kalil se suočila sa kritikama na mreži jer je podelila svoju fotografiju na Met Gali izgovarajući rečenicu Kirsten Danst iz Marije Antoanete: "Neka jedu tortu“.
Te zloglasne reči, koje se često pripisuju Mariji Antoaneti, francuskoj kraljici tokom Francuske revolucije, postale su sinonim u narodnoj mašti za elitu koja nije u dodiru sa životima građana koji nemaju ni hleba da nude kolače kao alternativa.
- Hejli Bejli, za tvoju ignorantsku odluku da prisustvuješ Met Gali sa ulaznicama od 75.000 dolara i recituješ "Neka jedu tortu", a da ne radiš ništa sa svojom platformom od 10 miliona pratilaca. Dok ljudi gladuju i umiru, osuđujemo vas na 'digital' - Rekla je Rea.
Kalil: Ja nisam elita, ja sam normalna osoba
Kalil je odgovorila na reakciju u podužem postu na svom TikTok-u, pojašnjavajući da ona zapravo nije prisustvovala Met Gala, već je angažovana da pokrije događaj za E! Vesti i intervjuisane poznate ličnosti na putu ka najnedostižnijem događaju.
- Tako mi je, veoma žao što sam izabrala zvuk za koji biste ikada mogli da pomislite da je zlonameran - rekla je Kalil, insistirajući da njena objava „nema dublje značenje“.
- Nikada nisam ni pomislila da će to biti shvaćeno na takav način jer nisam bila dovoljno elitna da me čak pozovu na Met Gala. Nisam elita, ja sam normalna osoba - dodala je ona.
Da li blokiranje slavnih ima smisla?
Velika lista poznatih ličnosti koje su blokirane uključuje imena kao što su Kim Kardašijan, Tejlor Svift, Bijonse, Kajli Džener, Zendaja, Majli Sajrus, Selena Gomez, Kloi Kardašijan, Arijana Grande, Doža Ket, Demi Lovato, Lizo, Niki Minaž, Trevis Skot, Kanje Vest, Kejti Peri, Zak Efron, braća Džonas, Džastin Timberlejk i mnogi drugi.
- Efekat prestanka praćenja na ukupnu publiku i metriku angažovanja slavne ličnosti je minimalan. Poznate ličnosti na društvenim mrežama se u velikoj meri oslanjaju na visoku vidljivost i angažovanje kako bi privukle i održale ugovore o oglašavanju - rekao je Eddi Borges-Rei, vanredni profesor, za Al Džaziru na Univerzitetu Northvestern u Kataru .
Dodao je da kada neko prestane da prati slavnu ličnost, jednostavno prestane da vidi njene postove u svom "feedu". Sadržaj se i dalje može servirati indirektno putem pretrage ili fidova vođenih algoritmom, kao što su Instagram Ekplore ili „Za vas“ na TikTok-u i Ks-u.
Pošto čak i oni koji nisu pratioci gledaju sadržaj slavne ličnosti ako nisu blokirali slavnu ličnost, to ne utiče značajno na domet slavne ličnosti. S druge strane, „ako neko blokira slavnu ličnost, potpuno prekida svaku interakciju sa njihovim sadržajem“, rekao je Borhes-Rej.
Ovo smanjuje veličinu publike slavne ličnosti, što dovodi do toga da algoritmi društvenih medija umanjuju prioritet svog sadržaja. Što više ljudi blokira slavnu ličnost, njihove objave postaju manje vidljive na platformi, čak i onim korisnicima koji nisu blokirali slavnu ličnost.
- Smanjena vidljivost može dovesti do toga da oglašivači vide slavnu ličnost kao manje vrednu, potencijalno smanjujući iznos koji su spremni da plate za oglase na profilu slavne ličnosti, direktno utičući na njihov prihod od reklama - dodao je on.
(Kurir.rs/Index.hr/I.M.)