Društvo

U AUTOBUS NA MORE MOŽETE DA PONESETE SAMO 1 KOFER SA 23 KG PRTLJAGA! Uvedeno ograničenje: Evo šta sve više NE SME DA SE NOSI

Foto: Shutterstock

Ko planira putovanje na more preko agencije i to autobusom, mora da zna da sada važe nova pravila - putnici neće moći da nose po nekoliko kofera i torbi i kojekakve rekvizite, već samo jedan prtljag, i to do 23 kilograma po osobi, otkriva Kurir.

Naši turisti najviše praktikuju takav vid prevoza kad krenu u Grčku na letovanje.

Navika je bila - u jednom koferu hrana, u drugom garderoba, pa posebno ručni zamrzivač, stolice za plažu, suncobrani, nađe se mesta za rešoe, one veće, jer valja praviti ajvar od paprika, koje su takođe spakovane (da, da, bilo je i toga, posebno u onim turama u septembru), gumeni čamci, istina izduvani, ali i takvi kabasti, vesla... Slobodno dopište šta ste viđali, a nije da niste, zar ne?

Foto: čitalac Kurira
foto: Čitalac Kurira

I kvarili su se autobusi pod teretom, bilo je pucanja poluosovina.

Od sada će svakom putniku koji koristi autobuski prevoz biti dozvoljen samo jedan kofer, i to do 23 kilograma, kao i jedan ručni prtljag, i to onaj koji može stati u prostor iznad sedišta. U slučaju da prevoznik može da primi dodatni prtljag, putnik će morati da plati 30 evra po komadu, a to mu dođe ponekad koliko i jedan dan smeštaja u apartmanu u Grčkoj van špica sezone.

Foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA), objašnjava za Kurir da je tokom prethodnih godina velika količina prtljaga predstavljala ozbiljan problem.

- Ti bunkeri mogu da prime određenu količinu, a sa druge strane težina tih prtljaga može da napravi ozbiljne tehničke probleme na autobusu. Ubacivali su ljudi sve što im je padalo na pamet, nosili su puno hrane, svega i svačega, a to pritom po nekim carinskim propisima nije ni dozvoljeno - naveo je Seničić.

Foto: Kurir Televizija
Aleksandar Seničićfoto: Kurir televizija

Naglasio je da nije bilo drugog načina da se putnici uvedu u normalu.

- Ozbiljna je količina prtljaga tih 23 kilograma, pogotovo kad idete na more, ne iseljavate se iz zemlje, već idete na odmor! Sve preko toga može biti opasno i rizici su previše veliki da ih mi preuzimamo na sebe - istakao je Seničić:

- Ovo je uvedeno iz bezbednosnih razloga, jer ne može drugačije da se izađe na kraj s tim. Gurali su se koferi po mestima gde se putnici prevoze, to je opasno, ako, ne daj bože, autobus naglo zakoči - može da povredi nekoga taj prtljag. Više ne možemo putnike da prevozimo tako! To je uticalo i na kvarove autobusa i da se izazovu čak i saobraćajne nezgode. Čak se dešavalo da od težine tolikog prtljaga pucaju poluosovine na autobusima. Putnici su na vreme upozoreni i obavešteni o tome prilikom kupovine aranžmana.

Činjenice/ Ovo više ne sme da se nosi

  • ručni frižideri
  • suncobrani
  • ležaljke
  • frižideri
  • asure
  • kolica
  • stolice
  • šamlice
  • dečji kreveci
  • bicikli
  • dodatne torbe bilo kojih dimenzija
  • cveće
  • maslinovo ulje

Foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Ovo pravilo neke turiste je iznenadilo, dok je bilo i onih koju su ga podržali.

- Kofer od 23 kg je sasvim okej, ali ljudi nose bicikle, krevet, ceo mobilijar za plažu. Žena je ponela rešo sa četiri ringle i dva ekspres-lonca - napisala je jedna korisnica u jednoj od Fejsbuk grupa posvećenih letovanju u Grčkoj gde se povela polemika o ovome.

Foto: Kurir TV
Damir Okanovićfoto: Kurir tv

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objasnio je da je najbitnija bezbednost putnika i ostalih učesnika u saobraćaju:

- Stvari koje se nalaze u putničkom prostoru mogu se u slučaju sudara ili prevrtanja pretvoriti u smrtonosne projektile, pa je stoga svaki teret u putničkom prostoru, osim u delu koji je posebno namenjen za prtljag, krajnje nepoželjan s bezbednosnog aspekta. Za svako motorno vozilo, s obzirom na vrstu i osovine vozila, propisana je najveća dozvoljena masa vozila i to čini zbir mase praznog vozila i nosivost vozila. Ukoliko se najveća dozvoljena masa prekorači, a to negativno utiče na bezbednosne karakteristike vozila, utiče na povećano habanje puta i povećano habanje samog vozila koje se proptereti, to se tretira kad su u pitanju prevoznici kao privredni prestup, za koji je zaprećena kazna od 300.000 do dva i po miliona dinara.

Bonus video:

This browser does not support the video element.

01:20
"GRČKA POD HITNO DA NAPRAVI PLAN ZA REKONSTRUKCIJU ŠUMA!" Metorolog otkrio: One su važne za održavanje KLIMATSKE RAVNOTEŽE Izvor: Kurir televizija