"Folksvagen" sve karte baca na SUV klasu. "T ekipa" je sve veća, tu su "t-uareg", "t-iguan", "t-rok", "t-kros" i drugi, a najmlađi član je "tajgo". Povišeni kupe treba samo da kompletira ponudu, a za one kojima svaki centimetar znači, tu je novi mini-terenac za lako parkiranje, sa visokim sedenjem. Pogled s boka dokazuje da sme da siđe s asfalta. Kao podignuti kupe, "tajgo" ima 168 milimetra klirensa što znači da može da ide po zemljanim terenima. Ne treba očekivati čuda s prednjim pogonom, ali mali međuosovinski razmak omogućava solidne performanse.
Dizajn je, ipak, skladan i primamljiv. Platformu deli sa "polom", koji je verovatno najlepši "folksvagen". Na njega i liči, ali kao dodatak su tu osvetljene prednje i zadnje lajsne, u beloj odnosno crvenoj boji.
Koliko je mali "tajgo"? Uprkos kosoj liniji krova, skoro isti je kao "T-kros" i "T-rok". To mu je omogućilo dobru raspodelu prostora. Napred ima pregršt mesta, u drugom redu je sasvim solildno, ali zato je prtljažnik među najvećim u klasi, sa čak 440 litara. Ambijent u kabini je prijatan, materijali dobri, u skladu sa klasom, a završna obrada kvalitetna. Instrument tabla je obojena u prijatnu kombinacuju plave i crvene nijanse, dok glavne informacije stižu sa centralnog ekrana od 8,0 ili 10,3 inča, zavisno od paketa opreme. Hvalimo to što je prisutan točkić za manuelnu regulaciju jačine zvuka, doduše specifično postavljen bliže suvozaču. Takođe nas je obradovalo dugme za isključivanje start/stop sistema, pa lako možete da procenite da l vam treba u datim okolnostima saobraćaja. Svi nivoi opreme dolaze sa mnogo podešavanja vozačevog sedišta - uključujući lumbalni oslonac.
U ovakvom modelu deluje staromodno da se motor pali na ključ, umesto dugmeta. Ipak, kada okrenete udesno, aktivira se 1,0 trocilindraš sa 110 konjskikh snaga. Iako brojka ne obećava, brzo nas je razuverio. Radi kultivisano i ima obrtni moment u svakoj situaciji. Snaga se prenosi putem 7-stepenog automatskog menjača. Iako je ručica pomalo testasta, kada "uhvati" radilicu, dobro radi svoj posao. "Tajgo" automatik ide skladno i bez trzaja, a ubrzanje do 100 km/h je solidnih 10,5 sekundi. Zameramo slab odziv na nagli gas, kada mu treba sekund i nešto da se "sabere", posle čega kreće da grabi. Ipak, tu su i klackalice iza volana, pa po želji možete samo da preuzmete "odgovornost".
S druge strane, svaka pohvala ide za rad na velikim brzinama. Na auto putu je veoma skladan, dok je u kabini nizak nivo buke. Vozeći, najvećim delom oko 130 na sat, potrošnja nam je bila oko 6,5 litara, što ne odudara od turažnih agregata i veoma je upotrebljiv na dužim destinacijama.
U gradu je mala zapremina, svakako, povoljna. "Tajgo" se lako vozi i okretan je u svim uslovima. Preglednst napred je odlična, pozadi nije sjajno zahvaljujući malim prozorima nad gepekom, ali za parkiranje je tu kamera. Svaki "tajgo" stiže sa prednjim i zadnjim parking senzorima, što znatno olakšava vožnju. LED farovi su standardni u celom opsegu, kao opremu možete nadograditi do pametnih matriks farova, koji omogućavaju da držite duga svetla bez zaslepljivanja drugih vozača. Vešanje je nemački tvrdo pa oseća rupe i "ležeće" prepreke. Nagib karoserije je prilično dobro kontrolisano, ima dovoljno prianjanja, mada ne treba očekivati čuda.
Cena je, rekli bi, očekivana. Za oko 24.000 evra u osnovnoj verziji dobijate lep, upotrebljiv i nemački mini-terenac.
VW TAJGO
Motor: 999 ccm
Snaga: 110 KS pri 6.300 o.
Moment: 200 Nm pri 2.000-3.000 o.
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,5 s Maksimalna brzina: 191 km/h
Dužina / širina/ visina: 4.266 / 1.757 / 1.515 mm
Međuos. razmak: 2.554 mm
Prtljažnik: 438/1.222 l
Masa: 1.300 kg
Potrošnja na testu (grad): 7,2 l
Osnovni model: 23.990 evra