Film "Furioza" loše prolazi na blagajnama. Kako pristižu vesti o katastrofalnom prvom vikendu, najgorem za ovaj datum u poslednjih tridesetak godina, tako se nižu teorije o tome zašto se ovo desilo. "Furioza" je deo voljene franšize na kojoj su odrastale generacije sa originalnom trilogijom o Pobesnelom Maksu, a posle velike pauze, ponovo pokrenuti serijal dobio je fenomenalni "Auto-put besa".
Tada je umesto Mela Gibsona u glavnoj ulozi bio Tom Hardi, takođe opaka glumačka njuška, ali oko čijeg su se angažovanja ipak lomila koplja. "Drumski ratnik" je jedan od najbitnijih filmova koje sam ikad gledao i kao veliki poštovalac "Auto-puta besa", istrajan sam u fan teoriji da se u kasnijem filmu ne pojavljuje Maks Rokatanski, već odrasli Feral Kid. Odaje ga neobična ćutljivost, komunikacija mrmljanjem i režanjem, mali vergl, možda čak i halucinacije, ali to je tema za neki drugi tekst.
Kod "Auto-puta besa" je bilo gunđanja u vezi sa sporednim ženskim likom koji zasenjuje Pobesnelog Maksa, ali je malo jakih argumenata zašto to zaista ne valja. Uostalom, režiser Džordž Miler je nameravao da snimi "Furiozu" i pre "Auto-puta besa", to su projekti razvijani paralelno. Ako se ispostavi da novi film bude totalni flop, onda će dalji nastavci o Maksu možda biti ugroženi. Za sada je na autorima i producentima da razmisle o tome gde je zapelo.
Indikativno je to da je publika "Furiozu" ignorisala, nije joj ni dala šansu. Mnogo se priča o tome da publika ne voli da im se nameću jaki ženski likovi u starim muškocentričnim serijalima i da namera da takvi likovi privuku i žensku publiku naprosto ne funkcioniše. Ipak, reklo bi se da je problem još kompleksniji. Upada u oči da je između "Auto-puta besa" i "Furioze" prošlo čak devet godina.
Prethodna pauza je bila mnogo duža, okruglo trideset godina! Previše je to vremena za čekanje, čak i najtvrdokorniji ljubitelji izgube volju za daljim filmskim avanturama, a tome se mogu dodati i šuškanja o silnim produkcionim problemima, kao i pravnom sukobu Džordža Milera i "Vornera" nakon "Auto-puta besa", koji je em probio budžet, em nije ni svojevremeno prošao baš fenomenalno u bioskopima.
Najbezveznije je ovde što se film reklamira kao deo sage o Pobesnelom Maksu, a Maksa u filmu i nema osim u jednoj kratkoj sceni. Možda je čak prevodilac slogana pokušao to da zabašuri jer piše "Mad Max Saga" umesto "saga o Pobesnelom Maksu", jer o kakvoj se to sagi radi kad lika nema.
Sve je delovalo kao podvala, još jedan holivudski zgrtač para, pa je publika odlučila da film odgleda tek kad bude pušten na striming. A i da je publika napunila bioskope, iako su kritike uglavnom više nego dobre, ipak moram istaći da se s njima ne slažem u potpunosti i da bi "Furioza" svakako imala kilav bioskopski život.
Džordž Miler ima 79 godina, ali je neverovatno koliko se kod njega ne oseća starački režiserski umor. Filmovi su mu nabijeni žestokom akcijom, a fotografija pustinjskog postapokaliptičnog sveta je prelepa. Ipak, ovde upadljivo ima više ne baš vrhunskih kompjuterskih efekata. Za razliku od starijih filmova, pa i u "Auto-putu besa", gde su u jurnjavama učestvovali i lomili se pravi automobili, a u akcionim scenama učestvovali kaskaderi, ovde u (za ovaj serijal) neobično dugačkim kadrovima efekata ima mnogo, oni su vidljivi i sve podseća na već milion puta viđene holivudske blokbastere.
Furiozu igraju dve glumice u dva vremenska razdoblja i iako je kao glavna navedena Ana Tejlor-Džoj, mlada Aljla Braun pokriva čak 40 odsto filma. Između negativaca Dementusa i Besmrtnika Džoa postoji tenzija, ali pošto je reč o prikvelu, što je uobičajen problem, za Furiozu ne brinemo mnogo, možda samo čekamo da vidimo kako je izgubila ruku. Negativci su teatralni i data im je nekakva ljudska motivacija, ali je opet Džo nekako zanimljiviji, iako Dementusa ima mnogo više u filmu. Jednom rečju, mediocre.
Bonus video: