Ova nedelja je bila uzbudljiva za zajednicu veštačke inteligencije, pošto se Apple pridružio Google-u, OpenAI, Anthropic, Meti i drugima u dugotrajnom takmičenju kako bi pronašao ikonu koja čak i iz daljine sugeriše korisnicima da je nešto AI.
Sve vodeće kompanije koje su zagazile u svet veštačke inteligencije rade na tome kako bi ikonica koja bi sugerisala da je nešto AI trebalo da izgleda. Krenimo redom.
Apple Intelligence je predstavljen kružnim oblikom koji se sastoji od sedam petlji. Ili je to krug sa iskrivljenim simbolom beskonačnosti unutra? Ne, to je samo nova Siri, koji pokreće Apple Intelligence.
Stvar je u tome što niko ne zna kako AI izgleda, pa čak ni kako bi trebalo da izgleda. Radi sve, ali ne izgleda kao ništa. Ipak, to treba da bude predstavljeno u korisničkim interfejsima kako bi ljudi znali da su u interakciji sa modelom mašinskog učenja, a ne samo sa starim pretraživanjem, slanjem ili bilo čim drugim.
Iako se pristupi razlikuju u brendiranju ove navodno svevideće, sveznajuće inteligencije koja sve radi, oni su se spojili oko ideje da avatar AI treba da bude neopasan, apstraktan, ali relativno jednostavan i neantropomorfan.
Ranije AI ikone su ponekad bile mali roboti, čarobnjački šeširi ili magični štapići. Ali implikacija prvog je nehumanost, krutost i ograničenost - roboti ne znaju stvari, oni nisu lični za vas, oni obavljaju unapred definisane, automatizovane zadatke. A magični štapići i slično sugerišu iracionalan pronalazak, neobjašnjivo, misteriozno - možda dobro za generator slike ili kreativnu zvučnu ploču, ali ne i za vrstu činjeničnih, pouzdanih odgovora za koje ove kompanije žele da verujete da AI pruža.
Dizajn korporativnog logotipa je generalno mešavina snažne vizije, komercijalne potrebe i kompromisa. I možete videti ove uticaje na delu u logotipima prikazanim gore.
Najjača vizija ide, u dobru i zlu, do OpenAI crne tačke. Hladna, bezlična rupa u koju bacite svoj upit, pomalo liči na bunar želja.
Najveća nakolonost ide, ne iznenađuje, Microsoftu, čiji je logo Copilot praktično neopisiv.
Ali primetite kako četiri od šest rešenja koriste prijatne boje slatkiša: boje koje ne znače ništa, ali su vesele i pristupačne, naginju ka ženskom ili čak dečijem.
No, izgleda da niko nije uspeo da pogodi vizuelni koncept koji korisniku nedvosmisleno kaže „AI“. Sve dok sama veštačka inteligencija ne bude malo bolje definisana, možemo očekivati da ikone i logotipi koji ga predstavljaju i dalje budu nejasni, neugrožavajući, apstraktni oblici.