Leto je iza ćoška, a pakleni dani su pred nama. Iako se većina nas rashlađuje pomoću klima uređaja, kako u stanu tako i u kolima, ali postavlja se pitanje kako rashladiti auto, kada je satima parkiran na suncu?
Ovim pitanjem pozabavio se Aron Miler, novinar portala " Thrillist", koji je odlučio da isproba nekoliko metoda brzog rashlađivanja auta. Kako je naveo, krajnje je iznenađen rezultatima, a ovo su metode koje je isprobao.
Metod 1 – sačekajte nakon što uključite klima uređaj
„Da bih dobio kontrolno očitavanje, uradio sam najočigledniju, osnovnu stvar koja se može da se zamisli. Upalio sam auto, podesio klimu na maksimum i pustio sistem da radi svoj posao. Nisam se vozio okolo, što je bilo najbolje što sam mogao da uradim da simuliram užasan saobraćaj u špicu“, objasnio je Miler u svom prvom eksperimentu.
„Prvobitna temperatura u autu bila je 53 stepena. Kada sam otvorio vrata, prvo sam osetio nalet toplog vazduha, ali je hladan vazduh ubrzo počeo da struji. Međutim, unutra je i dalje bilo kao u peći. Nakon desetak minuta, temperatura je pala na 43 stepena, a ubrzo zatim na 41 stepen. Posle ukupno 20 minuta, uspeo sam da spustim temperaturu na 39 stepeni, ali sam odlučio da prekinem ekperiment da komšije ne bi pomislile da sam poludeo," napisao je Miler i dodao da je razlika između spoljašnje temperature i temperature auta bila samo dva stepena, što nije tako loše, ali svakako nije dovoljno zadovoljavajuće, pogotovo ako ste se uputili na sastanak.
Metod 2 – spušteni prozori i uključen klima uređaj
U svom drugom eksperimentu, Miler je uradio ono što bi većina ljudi uradila kada se nađe u vrelom automobilu - podesio je klimu na maksimum hlađenja, spustio prozore i pokrenuo auto.
"U putničkoj kabini je bilo hladnije za jedan stepen nego prethodnog dana. Posle dva minuta sam zatvorio prozore, i u narednih sedam minuta temperatura je pala na 43 stepena. Već posle 10 minuta temperatura se spustila na 38 stepeni, a pet minuta kasnije na 36 stepeni. To je punih 5 stepeni prednosti u odnosu na prvi metod za isti vremenski period,“ napisao je Miler.
Metod 3 – zatvorenm prozori i uključena klima
Trećeg dana pokušao je sličnu metodu. Takođe je podesio klimu na maksimum hlađenja ali je, ovoga puta, odlučio da ostavi spuštene prozore. Ovaj metod pokazao se efektivnijim jer je, nakon samo pet minuta, temperatura pala za 9 stepeni.
„Temperatura u autu, prvobitno, bila je 59 stepeni, ali nakon pet minuta se spustila na 50 stepeni. Posle deset minuta izmerio sam 41 stepen, a nakon petnaest minuta pala je na 34 stepena. Na kraju, posle dvadeset minuta, temperatura je bila 31 stepen“, napisao je Miler i dodao da je ovaj metod efektniji jer se, kada spustite prozore, pored toplog ispusti i mnogo hladnog vazduha, što odlaže hlađenje vozila.
Metod 4 – rashlađivanje vrata
Za svoj poslednji test, Miler je koristio svoje znanje fizike.
"Spustio sam prozor na strani suvozača, a zatim nekoliko puta otvorio i zatvorio vrata sa vozačeve strane. Hteo sam stvorim oblast niskog pritiska koja bukvalno isisava vruć vazduh iz automobila. Zatim sam zatvorio suvozačev prozor, upalio auto, pojačao klima uređaj na maksimum i krenuo da vozim," napisao je Miler i naglasio da je, ovog puta, auto bio malo duže na suncu, pa je početna unutrašnja temperatura bila 57 stepeni.
„Posle pet minuta temperatura se spustila na 51 stepen, a onda je, na moje iznenađenje, došlo do mnogo većeg pada temperature nego što sam očekivao. Samo minut kasnije, u kolima je bilo 47 stepeni, a minut nakon toga pala je za još 6 stepeni niže. Nakon 10 minuta u autu je bilo 37 stepeni, pa sam odlučio da ugasim klimu i vidim šta će se desiti. Pet minuta kasnije, temperatura je iznosila 32 stepena. Automobil se i dalje hladio, iako sam ugasio klimu," napisao je iznenađeno Miler i dodao da je nakon 20 minuta temperatura pala na prijatnih 30 stepeni, iako je napolju bilo paklenih 38.
Koji metod je najbolji?
Pobedu za najbrži način za rashlađivanje automobila odneo je metod 4. Na ovaj način, auto će iz minuta u minut biti hladniji za oko 2 stepena.
(Kurir.rs/J.M.)
Bonus video: