SEO I SEM: Ključne taktike za povećanje vidljivosti na pretraživačima
Ono što je nekada za tradicionalne trgovce predstavljao atraktivan izlog, za moderne kompanije danas je to Google pretraga. Naime, vidljivost na internetu postala je imperativ za svaki uspešan biznis. Od toga da li će se neka kompanija pojaviti na vrhu ili dnu stranice prilikom pretrage u većini slučajeva zavisi i broj potencijalnih kupaca.
A glavnu ulogu u tome igraju Search Engine Optimization (SEO) i Search Engine Marketing (SEM). Reč je o dve moćne i komplementarne strategije koje mogu značajno da unaprede vidljivost sajta na pretraživačima i tako privuku što više posetilaca.
Šta su zapravo SEO i SEM?
SEO predstavlja proces optimizacije sajta kako bi se na organski način rangirao što bolje u rezultatima pretrage. To prosto znači da prirodnim sadržajem, bez reklama, privuče što veći broj posetilaca. Na primer, da li će neki sajt izaći među prvima kada korisnik na Guglu istražuje informacije o nekom proizvodu koji nije nužno povezan sa određenim brendom zavisi, između ostalog, i od SEO strategije sajta.
S druge strane, SEM prati SEO, ali uključuje i plaćene strategije, kao što je pay-per-click (PPC) advertajzing. Drugim rečima, SEM cilja da poveća vidljivost sajta putem organske pretrage, ali i pomoću plaćenih reklama koje posetioce vode do sajta.
Ključne SEO taktike
Nezaobilazni deo kvalitetne SEO strategije čine sledeće komponente:
- Kvalitetan sadržaj: Bez kvaliteta uzaludna je svaka strategija. Dakle, potrebno je da sajt redovno objavljuje relevantan, kvalitetan i privlačan sadržaj. U zavisnosti od prirode i ciljeva biznisa, to mogu biti blog postovi, članci, infografike ili video-klipovi koji će privući publiku i samim tim značajno unaprediti vidljivost sajta na pretraživačima.
- Pretraga ključnih reči: Važan korak u svakoj SEO strategiji predstavlja identifikovanje ključnih reči i fraza koje publika koristi kada pretražuje određeni proizvod ili uslugu koju kompanija prodaje. Google Keyword Planner, Ahrefs ili SEMrush alati se najčešće koriste za određivanje ključnih reči. Da bi rangiranje pomoću ključnih reči bilo uspešno, savet je da se fokus usmeri na one reči i fraze koje konkurenti ne upotrebljavaju previše, a koje su relevantne.
- On-page optimizacija: Reč je o procesu implementacije izabranih ključnih reči u online sadržaj. Naime, naslovi stranica, metaopisi i URL-ovi treba da sadrže ključne reči, ali i da budu privlačni, efektni, kratki i jasni.
- Građenje takozvanih backlinkova: Stvaranje linkova je ključni aspekt search engine optimizacije koji pospešuje autoritet svakog sajta. Drugim rečima, kada kompaniju pominju drugi relevantni online autoriteti i linkuju ka njenom sajtu, raste i njen rejting na pretraživačima. Neke od tehnika, kao što su guest blogging, partnerstva i digitalni PR, posebno su efikasne za sticanje kvalitetnih linkova.
- Tehnički SEO: Veoma je važno da je lokacija sajta tehnički ispravna. To znači da poseduje jasnu strukturu, korišćenje HTTPS-a, optimizaciju slika, popravljanje neispravnih veza. Besprekoran tehnički SEO pomaže pretraživačima da efikasnije indeksiraju web lokaciju.
Ključne SEM taktike
Marketinški pristupi za bolje rangiranje sajta podrazumevaju neke od sledećih taktika:
- PPC marketing: Pay-per-click kampanje, kao što je Google Ads, podrazumevaju reklame koje se plaćaju po kliku i koje mogu da privuku veliki broj posetilaca na sajt. Izborom relevantnih ključnih reči u tim reklamama, kompanije uspevaju da pozicioniraju svoje oglase na sam vrh internet pretraga. Efikasne PPC kampanje zahtevaju posvećenost i redovnu optimizaciju kako bi generisale dobre prihode.
- Optimizacija teksta reklama: Pisanje ubedljivog teksta koji je blizak publici može značajno da popravi takozvani CTR (click-through rate). Drugim rečima, često od teksta zavisi da li će posetilac kliknuti na reklamu i posetiti sajt. Isticanje jedinstvenih prednosti proizvoda i pozivanje na akciju samo su neki od bitnih elemenata dobrog kopija.
- Optimizacija landing stranica: Usmeravanje posetilaca sa reklama na optimizovanu landing stranicu značajno povećava šanse za prodaju. Stranice moraju da budu jasne, da dobro predstavljaju proizvod i da budu dizajnirane tako da posetioce pretvore u kupce, a za to je potrebno da postoji jasan poziv da kupe proizvod ili uslugu.
- Remarketing: Podrazumeva targetiranje ranijih posetilaca sajta koji nisu postali i kupci. Ova strategija ih podseća na proizvode ili usluge koje kompanija prodaje i podstiče ih da se vrate i završe kupovinu.
- Analiziranje i prilagođavanje: Da bi SEM strategije bile uspešne, potrebno je da se redovno analiziraju i, po potrebi, prilagođavaju. Alati kao što su Google Analytics i Google Ads obezbeđuju važne uvide u performanse reklama i mogu biti od koristi u njihovom poboljšanju.
Najbolji rezultati postižu se kada se SEO i SEM koriste na komplementaran način. Njihova promišljena implementacija omogućava kompanijama da se bolje rangiraju u pretragama, da privuku više publike i naposletku posetioce pretvore u kupce, što je krajnji cilj svakog poslovnog poduhvata.
Kako SEO i SEM mogu pomoći vama?
Bez obzira na to da li imate svoj online sajt, ozbiljnu kompaniju ili razmišljate o započinjanju unosne karijere, SEO i SEM strategije mogu vam biti od višestruke koristi.
Naime, danas su stručnjaci za digitalni marketing izuzetno traženi i dobro plaćeni, pa tako u našoj zemlji prosečno zarađuju i do 1.668 evra, dok maksimalne zarade idu i do 3.500 evra. Takođe, ukoliko sami želite da vodite svoj biznis, SEO i SEM tehnike mogu vam značajno unaprediti prodaju.
Danas se veštine za digitalni marketing, među kojima su SEO i SEM taktike, usvajaju i za manje od 12 meseci u proverenim institucijama, kao što je InternetAcademy. Uz rad sa iskusnim stručnjacima, online ili iz učionice, polaznici se u ovoj ustanovi pripremaju za neke od najaktuelnijih oblasti digitalnog marketinga i već tokom školovanja postižu konkretne rezultate u sferi online poslovanja.
Od pokretanja sopstvenog biznisa ili toga da postanete traženi stručnjak deli vas manje od godinu dana, ako se prijavite odmah.
Tim Edukacija