GLUMCI UDARILI NA GAMING INDUSTRIJU: Zabrinutost zbog korišćenja AI-a za reprodukciju glasova i fizičkog izgleda
Glumci su zabrinuti zbog toga što gejming studiji koriste generativnu veštačku inteligenciju da reprodukuju glasove i fizički izgled.
Glavni proizvođači video igara, kao što su američki Activision, Warner Bros i Walt Disney, suočavaju se sa štrajkom holivudskih glumaca zbog upotrebe veštačke inteligencije prilikom animacije likova bez odgovarajuće naknade glumcima čije glasove i likove pri tome koriste.
Nakon godinu i po dana pregovora o novom ugovoru između kompanija i sindikata koji predstavlja više od 2.500 glumaca video igara, dve strane navode da su se saglasile o nekoliko ključnih pitanja, kao što su plate i bezbednost na poslu, ali da zaštita u vezi sa korišćenjem AI tehnologije ostaje glavna prepreka.
Na štrajk je pozvalo Udruženje filmskih glumaca-Američka federacija televizijskih i radio umetnika (Sag-Aftra) koje je prošle godine pozvalo na štrajk holivudskih filmskih i televizijskih glumaca.
Glumci su zabrinuti zbog toga što gejming studiji koriste generativnu veštačku inteligenciju da reprodukuju glasove i fizički izgled glumaca da bi animirali likove, bez obezbeđivanja pravične nadoknade za glumce.
"Nećemo pristati na ugovor koji omogućava kompanijama da zloupotrebe veštačku inteligenciju na štetu naših članova", saopštila je Sag-Aftra.
Međutim, iz studija kažu da su već učinili dovoljno ustupaka zahtevima sindikata.
Televizijski i filmski glumci u SAD prošle godine su dobili povećanje plata i beneficija, a usvojene su i mere zaštite za korišćenje veštačke inteligencije nakon štrajka koji je organizovala Sag-Aftra.
Taj štrajk, koji je trajao 118 dana, bio je najduži u 90-godišnjoj istoriji sindikata glumaca.
Izvor: Telegraf/Tanjug/Kurir/Darko Mulic