Prema procurelim dokumentima, Cox Media Group koristi "Active Listening" softver za slušanje razgovora korisnika putem pametnih telefona kako bi ciljala oglase u realnom vremenu, a kompanije poput Facebook-a, Google-a i Amazon-a su navedene kao klijenti.
U prezentaciji potencijalnim klijentima, jedan od navodnih marketinških partnera Facebook-a objasnio je kako koristi mikrofone na pametnim telefonima korisnika da bi ih slušao i u skladu s tim prikazivao oglase.
Prema izveštaju 404 Media, baziranom na dokumentima koji su procurili u ruke njihovih novinara, TV i radio medijski gigant Cox Media Group (CMG) tvrdi da njihov tzv. „Active Listening“ softver koristi veštačku inteligenciju (AI) kako bi „uhvatio podatke o namerama u realnom vremenu slušajući naše razgovore.“
„Oglašivači mogu upariti ove podatke o glasu sa podacima o ponašanju kako bi ciljali potrošače na tržištu,“ nastavlja se u prezentaciji.
U istom slajdšou, CMG je naveo Facebook, Google i Amazon kao klijente svoje usluge „Active Listening“. Nakon što je 404 kontaktirao Google u vezi sa njihovim partnerstvom, tehnološki gigant je uklonio ovu medijsku grupu sa „Partners Program“ stranice svog sajta, što je navelo Metu, vlasnika Facebook-a, da prizna kako istražuje saradnju sa CMG-om kako bi utvrdili da li krše njihove uslove korišćenja.
Portparol Amazona, u međuvremenu, rekao je za 404 da njihov sektor za internet reklame „nikada nije sarađivao sa CMG-om na ovom programu i nema planove za to.“ Zbunjujuće, portparol je dodao da će kompanija preduzeti akciju ako neki od njihovih marketinških partnera prekrši pravila.
NEPRIJATNO PRIZNANJE - IPAK PRISLUŠKUJU TELEFON
Ovo najnovije curenje informacija je treći put u godini da je 404 izvestio o CMG-evoj sumnjivoj usluzi za ciljano oglašavanje putem glasa. U decembru prošle godine, nezavisni sajt za vesti ne samo da je kritikovao jednu marketinšku kompaniju zbog hvaljenja takvom jezivom tehnologijom na svom podcast-u, već je i otkrio postojanje funkcije „Active Listening“ CMG-a.
Zajedno sa ovim najnovijim ažuriranjem sage o CMG-u, ove priče pojačavaju dugogodišnje sumnje o tome da oglašivači koriste naše telefone kako bi nas prisluškivali.
„Znamo šta mislite. Da li je ovo čak legalno?“ primetio je od tada izbrisani blog post Cox-a iz novembra 2023. godine. „Legalno je da telefoni i uređaji slušaju vas. Kada nova aplikacija ili ažuriranje zatraži od korisnika da prihvate višestranični ugovor o korišćenju, negde u sitnim slovima, često je uključen i Active Listening.“
Uprkos velikim rečima, CMG nije otkrio kako pribavlja svoje navodne podatke o glasu, već je samo naveo da može identifikovati korisnike koji su „spremni za kupovinu“ i kreirati ciljne liste oglasa na osnovu njihovih interesovanja. Za ovu uslugu, medijska grupa specijalizovana za hiper-lokalne vesti naplaćuje 100 dolara dnevno za ciljanje ljudi u radijusu od 16 kilometara i 200 dolara dnevno za ciljanje u radijusu od 36 kilometara.
S obzirom na to da se kompanija hvalila time na svojoj javnoj - i još uvek arhiviranoj - veb stranici pre nego što je iko počeo obraćati pažnju, čini se da bi u ovom trenutku bilo prilično teško negirati da su naplaćivali za svoje prisluškivanje.
Izvor: Futurism/Benchmark/Kurir/Darko Mulic