Kada kupujete onlajn, očekujete da ćete dobiti ono što ste naručili. Ali jedan par koji je kupio Diznijeve čarape sa "Temu-a" doživeo je razočarenje, ili ipak ne.
Video koji je korisnica Emilie Fernstrom objavila sa svojim mužem brzo je postao hit na TikToku, sakupivši više od 14.7 miliona pregleda za samo četiri dana. U videu, muž objašnjava da su naručili čarape sa Diznijevim junacima, ali su dobili proizvode koji izgledaju potpuno drugačije. Umesto poznatih Diznijevih likova, na čarapama su bila i loše napisana imena likova.
Na primer, junak "Chip" iz crtaća "Chip & Dale", na čarapi se zvao "Chib", Mickey Mouse je na čarapi bio "Miikey", a Mini Mouse kao "Mimnee".
Mnogi su podelili svoja slična iskustva u komentarima, a neki su napisali da bi pravopisne greške mogle da budu način da se izbegne kršenje Diznijevih autorskih prava, piše Mondo.
"Mislim da Dizni ne može da tuži zbog ovoga," napisao je jedan od pratilaca.
"Odmah sam otišao na Temu i naručio čarape posle ovog videa," dodao je drugi.
"Jednom sam kupio Pepsi čarape na kojima je pisalo 'Pepi'", zaključio je treći.
Kontaktirali smo Temu nakon ovog viralnog snimka. Ubrzo je usledio odgovor o proizvodu koji se pominje:
"Nakon video snimka, pregledali smo spisak proizvoda u pitanju i uklonili ga iz prodaje. Temu je tržište na kome nezavisni prodavci nude svoje proizvode direktno potrošačima. Svaki unos kreiraju i njime upravljaju nezavisni trgovci. Zahtevamo od prodavaca da se pridržavaju relevantnih zahteva i standarda na svojim tržištima.
Od našeg pokretanja, dali smo prioritet zaštiti intelektualne svojine, ulažući značajna ulaganja i kontinuirana poboljšanja na osnovu povratnih informacija od brendova i vlasnika autorskih prava. U septembru prošle godine prešli smo sa obrade žalbi putem e-pošte na pokretanje namenskog portala za zaštitu IP-a na [https://vvv.temu.com/intellectual-properti-complaint.html]. Ovaj portal olakšava nosiocima prava da podnesu i prate svoje slučajeve.
Takođe smo uveli poboljšani centar za zaštitu brenda i proširili naš tim za zaštitu IP-a. Kada dobijemo izveštaje o kršenju, odmah istražujemo svaki slučaj i preduzimamo odlučne mere, koje mogu uključivati uklanjanje unosa proizvoda i slika, ili čak ukidanje naloga dobavljača zbog ozbiljnih kršenja. Pozdravljamo nadzor iz svih sektora. Ako naiđete na bilo koje druge probleme, slobodno nas kontaktirajte kako bismo mogli da ih istražimo i rešimo", piše u odgovoru.
(Kurir.rs/J.M.)
Bonus video: