BERLIN - Nemački Folksvagen, vodeća kompanija u Evropi po broju prodatih putničkih vozila, najavljuje lansiranje novog, jeftinijeg, popularnog modela koji bi trebalo da se pojavi u prodaji za dve godine. Novi model namenjen je kupcima sa plićim džepom i to pre svega tržištima zemalja u usponu kao što je Indija, objasnio je Bernd Osterloh, predsednik komiteta preduzeća VW za nemački list Handesblat.
Grupa eksperata koja radi na novom modelu treba da do kraja godine upravi VW predstavi projekat jeftinog vozila. Nemački proizvođač automobila ima za cilj da do 2018. postane najveća svetska kompanija ovog sektora sa više od deset miliona prodatih modela godišnje.
"Da bismo dostigli taj cilj potrebno je da lansiramo novi model namenjen tržistima rastućih ekonomija koji će koštati između 5.000 do 10.000 evra", ocenio je Osterloh.
"Očigledno je da danas postoji praznina u našoj prodajnoj ponudi. Prisutni smo u luksuznoj klasi sa našim markama Bentli i Porše, u premijumu sa Audijem, u visokoj i srednjoj klasi sa VW, Seatom, Škodom, ali ne i među automobilima namenjenim širem sloju. Naši modeli su suviše skupi za pojedina tržista rastućih ekonomija", tvrdi jedan od potpredsednika kompanije VW.
U zapadnoj Evropi, ne računajući Nemačku, kompanija je ostvarila rast za 5,8 odsto, na 1,25 miliona vozila.
Za sada najmanji Folksvagen je model "ap!" koji u Srbiji košta oko 9.000 evra