Avion "Er Srbije" sa 133 putnika na letu JU 662 od Beograda do Podgorice u ponedeljak zbog jakog nevremena u Crnoj Gori nije mogao da sleti.
Putnici su zanemeli od straha kad je pilot Marko Tasić herojski podigao letelicu s nešto više od 100 metara iznad piste i bezbedno ih izvukao iz opasne oluje.
Kad je "Erbasova" letelica A319 ostavljala ispod sebe aerodroma "Nikola Tesla" niko nije ni slutio kakav ih turbulentan let čeka, a još manje ishod - hitan povratak za Beograd.
- Padala je jaka kiša, zbog oluje bila je manja vidljivost, nismo videli Skadarsko jezero. Bili su gusti oblaci. Turbulencije jake.Sve se drmalo. U avionu muk, svi putnici ćute i gledaju, pitaju se gde smo došli, da l' je ovo naš kraj. Bilo je i dece, beba je plakala. Pored mene je sedela Ruskinja kojoj su klecala kolena. Kad je posada najavila sletanje, jedan putnik je iznenada ustao i krenuo u rep aviona. Svi smo ga u šoku gledali. Verovatno je bio uznemiren zbog cele situacije. Stjuard mu je rekao da ne može da šeta - priča za Kurir o dramatičnim trenucima Danijela Miljan iz Hrvatske:
- Počinje sletanje. Sve se drma i na nekih stotinak metara od piste, pilot je napravio uzlet i izvukao nas iz nevremena. Bili smo tamo negde iznad Kolašina kad nam se obratio i rekao da čekamo da se javi kontrola leta i kaže šta možemo da uradimo. Vratili smo se za Beograd. Niko od putnika se nije bunio. Hvalili smo i posadu i pilota.
Tomislav Bekec, takođe iz Hrvatske, ističe i da su zahvaljujući njima svi živi i zdravi.
- Na muci se poznaju junaci. Imate pilota heroja i odličnu posadu, svaka čast - naglasio je Bekec.
Pilot Marko Tasić je deset i po godina u "Er Srbiji", leti i na avionima iz "Erbasove" A320 porodice do evropskih destinacija, kao i na avionima za dugolinijske letove "erbas A330", koji saobraćaju do SAD i Kine. Kad je avion trebalo da sleti na podgorički aerodrom, bili su izuzetno složeni meteouslovi.
- Posada je uradila sve što je u njenoj moći da napravi prilaz pri minimalnim uslovima za instrumentalno upravljanje letelicom. Međutim, zbog izuzetno jakog pljuska, nije bilo moguće da se ostvari vizuelni kontakt s pistom. Kao što pravila nalažu u takvim situacijama, urađena je tzv. procedura neuspelog prilaza. Avion se potom nekih petnaestak minuta zadržao u vazduhu na poziciji severno od aerodroma, u nadi da će se vremenski uslovi poboljšati. Ipak, kad je posada dobila informaciju od kontrole letenja da se vremenski uslovi neće značajnije popraviti u naredna dva sata, odlučeno je da se avion vrati za Beograd - objasnili su za Kurir iz "Er Srbije".
Istakli su i da o tome koliko su vremenski uslovi u Podgorici bili teški govori i nešto što je posada primetila:
- Kad god dođe do povratka aviona na početni aerodrom, bez obzira na razloge - hitni medicinski slučaj, najava loših vremenskih uslova na krajnjoj destinaciji i slično, deo putnika bude nezadovoljan takvim razvojem događaja. Međutim, delovalo je da ovog puta niko od putnika nije nezadovoljan. Interes avio-kompanije je uvek da avion sleti na onu destinaciju ka kojoj se uputio, ali to mora da bude u okvirima bezbednosnih standarda. Bezbednost putnika i članova posade najvažniji su prioritet za "Er Srbiju".
Bonus video: