Intervju, Kler Manjan tim menadžer ekipe DAMS - Tako mlada a već šefica

Kad ste žena, svi vam veruju

U timu DAMS, koji se takmiči u GP2 seriji i Formuli Reno 3.5, rukovodilac je mlada i atraktivna Francuskinja

Dama za komandnim pultom neke vrhunske trkačke ekipe nije čest prizor.
Kler Manjan zauzela je to mesto pre pet godina, kad je imala svega 23. U timu DAMS, učesniku GP2 serije i Formule Reno, dokazala je da sićušna devojka može biti tim menadžer. Kuriru je ispričala koje su dužnosti šefice na autodromu i koliko joj taj posao znači.

♦ Koji je vaš zadatak u ekipi DAMS?
- Brinem o svakodnevnim stvarima, o logistici, transportu, o svemu što se dešava s inženjerima i mehaničarima. Glavni deo mog posla je odnos s vozačima, njihovo pronalaženje, zakazivanje testova. Započinjem pregovore o ugovorima, a kad se stvar pokrene, dolazi naš generalni direktor Fransoa Sikar i završne pregovore vodimo zajedno.

Kako je biti žena u muškom svetu trka?
- Došla sam u DAMS kad sam imala 23 godine, počela sam kao tim koordinator. Tad je šef bio Erik Bulije, sadašnji direktor tima Lotus F1. Bila sam nova, mlada, devojka, a od mene su tražili da potpuno promenim imidž i identitet ekipe. Tada je bilo teško. Trebalo mi je manje od godinu dana da se potpuno integrišem, ali kad ljudima objasnite šta tražite od njih i zašto, kad uspostavite dobar odnos, ne morate stalno da ih kontrolišete. Na početku je teško nametnuti se, ali ako to uradite kako treba, čak je i lakše kad ste žena jer vam svi veruju.

Vi ste inženjer. Da li ste tokom studija verovali da ćete raditi u auto-sportu?
- Bila sam na obuci u Formuli Reno 2.0 kao inženjer za prikupljanje i obradu podataka i poželela sam da ostanem u auto-sportu, u manje tehničkoj ulozi. Razmišljala sam da upišem školu za marketing, ali nije bilo potrebe jer su me zaposlili u DAMS odmah posle diplomiranja.

Voleli biste da je više žena u ovom poslu. Pomažete li im u tome?
- Prilično je teško, ne dobijamo mnogo prijava, za poslove trkačkih inženjera i mehaničara javljaju se samo muškarci. Ženske biografije stižu uglavnom za poslove u vezi s medijima i marketingom, ali mi tu nemamo stalno zaposlenih. Za poslove u logistici i organizaciji niko se ne javlja.

Nosite izrazito muški časovnik i „pandora“ narukvicu. Dve strane iste ličnosti?
- Volim ovaj sat jer je trkački, ne znam da li je muški ili ženski, to nema ni veze. Volim žensku garderobu, van staze sam uvek u haljini ili suknji, volim ženski deo sebe. Mislim da sam ženstvena.

Imate dovoljno vremena za nešto što nisu trke?
- Trkanje mi nedostaje kad god nisam na stazi. Slobodno vreme ispunjavam šopingom, obožavam ga, kao i svaka žena.

Mesto u timu košta i do dva miliona evra

- Koliki je budžet potreban za Svetsku Reno seriju, a koliki za GP2?
- GP2 serija uvek je malo skuplja, jer je s Formulom 1 i uživa prednosti F1 podrške i TV pokrivenosti, plus, vozi se i u Aziji. Za GP2 sezonu, za 12 trka i sve testove budžet je do 1,9 miliona evra, a za Formulu Reno, za devet rundi u Evropi i predsezonske testove do milion.

- Koliko novca vozač mora doneti da bi nastupao u nekom od tih šampionata?
- Za Reno seriju tražimo od vozača da donese do milion evra. Mesto u slabijem GP2 timu „košta“ oko 1,6 miliona, a u vrhunskom i do dva miliona. Ni najboljeg vozača bez pratećeg budžeta ne možemo ubaciti u GP2 ili Reno seriju. Naš vlasnik Žan-Pol Drio ne želi da zarađuje, već da na kraju samo bude na nuli.

Aleksandar Babić