Beograd

Ćeran: Cilj GSP konsolidacija i obnova voznog parka

Gradsko saobraćajno preduzeće je suočeno sa višestrukim izazovima nelikvidnosti zbog finansijskih problema, a drugi izazov obnova voznog parka koja je započela početkom godine

BEOGRAD - Glavni izazovi koji se nalaze pred Gradskim saobraćajnim preduzećem Beograd, koje obeležava 120 godina postojanja, su uspostavljanje finansijske konsolidacije i dalja obnova voznog parka, izjavio je danas vršilac dužnosti generalnog direktora GSP-a Nebojša Ćeran.

"Gradsko saobraćajno preduzeće je suočeno sa višestrukim izazovima nelikvidnosti zbog finansijskih problema. Smatramo taj problem vitalnim za funkcionisanje u budućnosti i nalaženje načina da GSP smanji troškove, prevaziđe nelikvidnost i finansijski se konsoliduje biće jedan od prvih prioriteta", rekao je Ćeran.

On je na konferenciji za novinare održanoj povodom 120 godina tog preduzeća, rekao da je drugi izazov obnova voznog parka koja je započela početkom godine, a kako je rekao, GSP je sa "Ikarbusom" ugovorio isporuku 32 zglobna autobusa, koji se očekuju početkom naredne godine.

U toku je tender za nabavku 180 novih autobusa, naveo je Ćeran ukazujući da je to ulaganje u budućnost GSP-a, kvaliteta prevoza i života Beograđana.

Kako je rekao, GSP radi i na izgradnji gasne stanice na Karaburmi, a jedan od većih projekata biće i rekonstrukcija tramvajske pruge u ulici Vojvode Stepe na Voždovcu.

"Radićemo i na povećanju kvaliteta usluga, restruktuiranju na odgovoran način", naveo je Ćeran, koji je naveo i da je čast raditi u preduzeću koje je jedno od najstarijih i najvažnijih za normalno funkcionisanje grada i života građana.

GSP ima zaposlene koji su odani firmi i svom poslu zbog čega je moguće i u teškim i u boljim vremenima obezbediti funkcionisanje najvećeg dela javnog prevoza, naglasio je Ćeran poručivši da vozači GSP-a rade u službi građana i da tako i treba da budu tretirani, a nikako nipodaštavani.

Istorija GSP od značaja za Grad

U Beogradu je 14. oktobra 1892. godine krenuo prvi tramvaj sa konjskom vučom, 1894. je putnike prevozio prvi električni tramvaj, a 1928. godine startovala je i prva autobuska linija. Tokom 1947. godine i prvi trolejbus je krenuo ulicama Beograda.

"Zlatno doba" javnog prevoza u Beogradu bilo je između 1982. i 1986. godina, dok je u periodu od 1991. do 2000. godine prosečna starost vozila porasla sa 4,5 na 10,2 godine.

Kriza u GSP-u, kako je rekao izvršni direktor Organizacione jedinice "Razvoj i sistemski inženjering" Dragan Busarčević, završena je 2000. godine, od kada je nabavljeno 677 novih autobusa, od čega je 93 donacija Japana, 131 trolejbus i 25 tramvaja.

GSP je organizovan u sedam saobraćajnih pogona i sedam organizacionih jedinica, a 900 vozila je na ulicama u vršnom periodu kada prevoze putnike na 138 linija u dnevnom saobraćaju - 11 tramvajskih, sedam trolejbuskih i 120 autobuskih.

Ukupna dužina mreže linija iznosi 1.895,4 kilometra, od čega je 122,1 kilometar tramvajskih linija, 55,9 kilometara trolejbuskih i 1.717,4 kilometra autobuskih linija. Pored redovnih linija postoji i 14 linija za prevoz dece i šest sezonskih linija.

Vozilima GSP-a radnim danom se preveze oko 1,6 miliona putnika, prosečna starost vozila koja prevoze putnike je 12 godina, a u voznom parku su najzastupljenija vozila Fabrike autobusa i specijalnih vozila "Ikarbus".

U oktobru 2012. godine to preduzeće je imalo 6.090 zaposlenih, što je za oko 2.500 manje zaposlenih u odnosu na 2000. godinu, kada je GSP imao 8.630 radnika.

Na konferenciji je prikazana i šesta monografija GSP Beograd, u kojoj se nalazi više od 200 fotografija, a oko 70 odsto njih je prvi put objavljeno.