Volvov er-beg za pešake!
Spas!
Sedam senzora, napredna tehnologija i jedan vazdušni jastuk, koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana, glavni su elementi tehnologije vazdušnog jastuka za pešake - inovativnog bezbednosnog sistema, koji je debitovao u potpuno novom „volvou V40“.
Vodeći se ovim podacima, korporacija „Volvo“ započela je razvoj tehnologije vazdušnog jastuka za pešake, koji je nova prekretnica bezbednosnih sistema.
Kada auto ostvari kontakt s objektom, dolazi do promene signala. U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira jastuk.
Šarke poklopca motora opremljene su pirotehničkim mehanizmom koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno, vazdušni jastuk počinje da se puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.
Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenata u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja. Vazdušni jastuk ima dve funkcije. Podiže poklopac motora da bi stvorio razmak i ublažava udarac.
Sistem je aktivan pri brzinama između 20 i 50 km/h. Čitavih 75 odsto nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 km/h. Nakon aktivacije vreća se puni gasom za nekoliko milisekundi.
Otkrivanje čoveka na putu
Pre dve godine „Volvo“ je predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontakta s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama znatno se smanjuje brzina naleta na ljude na putu. Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, istinska je dobitna kombinacija u zaštiti.
Povrede
Dvadeset pet odsto svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini čine pešaci. U Evropi je taj broj nešto manji (14 odsto), dok u SAD iznosi 12 odsto. Najozbiljnije povrede glave kod pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobrana i A stuba.