Obuka kandidata za B kategoriju koštaće najmanje 54.160 dinara bez PDV i pratećih troškova
BEOGRAD - Ko voli, nek izvoli.
Za vozačku dozvolu za B kategoriju budući kandidati moraće da auto-školama iskeširaju minimum 54.160 dinara!
Kad se na to doda PDV od 20 odsto, za vozačku dozvolu će biti potrebno minimum 64.992 dinara, odnosno 600 evra. I to bez pratećih troškova.
Ove najniže cene teorijske i praktične obuke za vozače i za polaganje vozačkog ispita za B kategoriju odredila je Vlada Srbije, objavljene su u Službenom glasniku juče, a primenjuju se od 2. novembra. Prema odluci Vlade, kandidati za B kategoriju moraće auto-školi da plate teorijsku obuku 11.080 dinara, a za praktičnu obuku 39.400 dinara. Na ovo treba dodati i iznos od 918 dinara za polaganje teorijske obuke, kao i 985 dinara za polaganje praktičnog ispita.
Uz ove troškove budući vozači moraće da plate MUP i 792 dinara naknade za polaganje teorijskog ispita i 985 dinara naknade za polaganje praktične obuke.
Iako je cena od minimum 600 evra za mnoge kandidate nedostižna, Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije, smatra da je cena praktične obuke trebalo da bude još viša.
- Uradili smo kalkulaciju i prema njoj čas praktične obuke košta minimum 1.500 dinara, a ne 985 dinara, kao što je Vlada odredila. Računali su da instruktor radi 176 sati mesečno, što nije moguće - kaže Rašeta.
(S. T.)
Ove najniže cene teorijske i praktične obuke za vozače i za polaganje vozačkog ispita za B kategoriju odredila je Vlada Srbije, objavljene su u Službenom glasniku juče, a primenjuju se od 2. novembra. Prema odluci Vlade, kandidati za B kategoriju moraće auto-školi da plate teorijsku obuku 11.080 dinara, a za praktičnu obuku 39.400 dinara. Na ovo treba dodati i iznos od 918 dinara za polaganje teorijske obuke, kao i 985 dinara za polaganje praktičnog ispita.
Uz ove troškove budući vozači moraće da plate MUP i 792 dinara naknade za polaganje teorijskog ispita i 985 dinara naknade za polaganje praktične obuke.
Iako je cena od minimum 600 evra za mnoge kandidate nedostižna, Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola Srbije, smatra da je cena praktične obuke trebalo da bude još viša.
- Uradili smo kalkulaciju i prema njoj čas praktične obuke košta minimum 1.500 dinara, a ne 985 dinara, kao što je Vlada odredila. Računali su da instruktor radi 176 sati mesečno, što nije moguće - kaže Rašeta.
(S. T.)
Pavle Ristić: Cena nije ekonomska!
Pavle Ristić iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju smatra da cena obuke koju je odredila Vlada nije ekonomska.
- Iznos koji je odredila Vlada Srbije je iznad ekonomske cene. Ako je čas u auto-školi do sada bio pet evra, zašto je sad devet? Vlada je, osim što je zaštitila auto-škole od nelojalne konkurencije, otišla i korak dalje i omogućila im profit - kaže Ristić.