Hoće da kontrolišu medije

MEDIJSKA MAFIJA: Ucenama žele da otmu milione evra

Foto: Kurir
ABC Srbija, privatna agencija koja objavljuje tiraže, smatra da štampani mediji koji nisu njihovi članovi ne treba da dobiju oglase. Tako pokušavaju da ih stave pod svoju šapu

BEOGRAD - Opasno!
Opasna namera ABC Srbija da sve štampane medije stavi pod svoju kontrolu obelodanjena je juče u niskotiražnom tabloidu Blic, u kom je otvoreno iznet stav da „štampani mediji u Srbiji koji nisu članovi ABC ne bi trebalo da dobiju ni jedan jedini oglas“.

Kroz ovu izjavu Slađane Jovanović iz revizorske kuće „Bejker Tili“, koja vrši reviziju tiraža za ABC, jasno se vidi pokušaj ABC Srbija (privatna agencija koja je sebi dala za pravo da jedina odituje tiraže štampanih medija) da zagospodari srpskim štampanim medijima i da ih ucenama natera da postanu njene članice. Na taj način što bi određivao ko će koliko para dobiti od oglasa, ABC Srbija bi odlučivao o sudbini svih štampanih medija u Srbiji. Tačnije, da mu se da legitimitet da svojim izdavačima obezbeđuje milione evra od oglasa i to na osnovu lažiranja tiraža.

Bajalović: To je ograničavanje slobode medija

Ideja da bi samo članice ABC Srbija trebalo da dobijaju oglase za Dijanu Bajalović, bivšu predsednicu Komisije za zaštitu konkurencije, predstavlja „pokušaj ograničavanja konkurencije“.

- Ako bi se nekome zabranilo da pribavlja oglasni prostor ukoliko nije član neke agencije, to bi bila vrsta prinudne kartelizacije. Ti ugovori koje ta agencija zaključi sa svojim članicama bili bi jedna vrsta restriktivnog sporazuma i oni bi morali prethodno da budu prijavljeni Komisiji za zaštitu konkurencije. Oni bi na osnovu toga mogli da izdejstvuju zabranu oglašavanja za novine koje nisu njihove članice - kaže Bajalovićeva i dodaje da to znači da „te agencije imaju nezakonite sporazume sa oglašivačima jer ih upućuju da se oglašavaju samo u njihovim članicama“.

- To je ograničavanje slobode medija koji bi morali da pristanu na prinudnu kartelizaciju kako bi sebi obezbedili opstanak - ističe Bajalovićeva.

Nemanja Nenadić iz „Transparentnosti Srbije“ kaže da svako može privatno da misli šta hoće.
- Može neko da izjavi šta hoće, ali država ne bi trebalo ni na koji način da utiče gde će se i u kojim novinama ko oglašavati - navodi Nenadić.

Generalni sekretar Udruženja novinara Srbije Nino Brajović kaže da je sistem oditovanja zasnovan na dobrovoljnoj bazi i da mediji treba samostalno da odluče da li će biti članovi agencije.

Srđan Bogosavljević

Sramota agencije „Ipsos Stratedžik marketing“

Kuriru po kazni ukrali 100.000 čitalaca

Nakon pisanja o medijskoj mafiji i štelovanju tiraža i čitanosti, agencija „Ipsos Stratedžik marketing“, koja jedina u Srbiji objavljuje podatke o čitanosti štampanih medija, objavila je da je Kuriru za samo nedelju dana čitanost pala za 15 procenata. Naime, „Ipsos“ je objavio da je čitanost Kurira od 22. do 28. oktobra iznosila 571.081, kao i da je ona u periodu od 29. oktobra do 4. novembra opala na 483.825. Zanimljivo je da se ovaj pad čitanosti Kurira poklapa sa periodom u kome je Kurir počeo da piše o lažiranju podataka o tiražima i čitanosti pojedinih medija. Srđan Bogosavljević, direktor „Ipsosa“, za Kurir kaže da u objavljenim podacima nema nikakve osvete niti su oni lažirani. Iz ABC Srbija do zaključenja ovog broja nismo dobili odgovor na naša pitanja.

Kako su uvezani

Veselin Simonović
♦ predsednik Upravnog odbora Asocijacije medija
♦ urednik integrisane redakcije „Ringijera“ (Blic, 24 sata i Blicov portal)

Jelena Drakulić Petrović
♦ potpredsednica ABC
♦ direktor „Ringijer Aksel Špringera“

Zoran Papić
♦ izvršni direktor

Asocijacije medija
♦ potpredsednik ABC

*Asocijacija medija daje legitimitet celom poslu, a uslov za članstvo je članstvo u ABC Srbija

Upravni odbor ABC Srbija

Predsednik
Branislav Novčić

Osnivači ABC
Milka Forcan
Robert Čoban
Ivan Stanković

Potpredsednici ABC Srbija

Jelena Drakulić Petrović
(Ringijer Aksel Špringer)

Milica Stefanović
(Koka-Kola)

Slavica Šimić
(Medija haus)

Jasmina Koprivica
(B92)

Zoran Papić
(Asocijacija medija Srbije)

Alou naglo opada tiraž*

Posle objavljivanja prvog teksta u Kuriru o sumnjivim tiražima koje je objavljivao ABC, dnevnom listu Alo počeo je da opada tiraž.

2. nov. 160.431
(u petak 2. novembra izašao prvi tekst Kurira)
3. nov. 151.271
4. nov. 145.647
5. nov. 143.663
6. nov. 140.531
7. nov. 138.000

*izvor ABC Srbija