Mercedes vito i-sel Gospodin Tihi!

Kombi na struju vozi se kao i svaki drugi, osim što snagu crpi iz gorivnih ćelija

Tihi transport!
Transport budućnosti biće bešuman i čist. Redakcija Kurira nedavno je imala prilike da u Diseldorfu vozi „Mercedesovo“ vozilo na alternativni pogon, laki transporter „vito isel“ (vito E-cell) s pogonom na gorivne ćelije.

Okrećemo ključ i, naravno, ne dešava se ništa, osim što se upale lampice. Ne verujemo dok ne ubacimo u „D“. On se vozi kao klasičan automatik. Ubrzava normalno, baš kao da ima 94 konjske snage, a zapravo ima 70 kV. Prati nas zvuk sličan troli. Sve ostale komande su klasične.

Dobro je i to što je obrtni moment na raspolaganju trenutno.
Neophodno je da na displeju pratite stanje baterija. Ako se vozi racionalno, može da pređe oko 150 kilometara. Ako se priključi na specijalni punjač od 400 V, puni se do „čepa“ za šest sati, a ako uključite u kućni utikač od 220 V, potrebno je oko 12 sati.

Baterije se, inače, pune i tokom vožnje. Kinetička energija i kočenje vraćaju struju. Tada se čuje samo šum strujnih induktora. Zanimljivo je da auto ne može da se greje vazduhom, već ima grejač povezan s visokonaponskim sistemom. Prodaja uskoro u Nemačkoj.

(M. D. R.)

Snaga
Kontinuirana snaga 70 kV (94 KS) stiže sa sinhronog elektromotora. Maksimalna brzina je ograničena na 90 km/h. Litijum-jonsku bateriju imaju 192 ćelije. Maksimalni obrtni moment je 280 Nm.

Nosivost

„Vito isel“ nosi 5,2 kubna metra i 900 kg težine. Teret može da bude dugačak 2.667 mm, visok 1.138 i širok 1.650 mm.