Izmeštanje kamiona

Centar Subotice bez teškog teretnog saobraćaja

Postavljeno je po sedam znakova obaveznog smera, dopunskih tabli i putokaza koji usmeravaju ka Kelebiji, odnosno Javnim skladištima, rekla direktorka Direkcije za izgradnju grada Snežana Pejčić

SUBOTICA - Regulisanjem režima na pojedinim saobraćajnicama u Subotici počelo je izmeštanje teškog teretnog saobraćaja iz centra, saopštili su danas predstavnici Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju grada".

Kako je iznela direktorka Direkcije Snežana Pejčić postavljeno je nekoliko saobraćajnih znakova koji usmeravaju teretni saobraćaj u suprotnom pravcu od dosadašnjeg.

"Postavljeno je po sedam znakova obaveznog smera, dopunskih tabli i putokaza koji usmeravaju ka Kelebiji, odnosno Javnim skladištima, a njihovo postavljanje koštalo je oko 150.000 dinara. Mislimo da su ovo minimalna ulaganja koja će doneti značajno kvalitetniji život Subotičana, pogotovo onih koji žive u centru", rekla je ona.

Izmeštanje teretnog saobraćaja nastalo je na osnovu zaključaka i rešenja predviđenih saobraćajnom studijom koju je još 2007. godine izradio Saobraćajni fakultet iz Beograda, i to u tri faze.

Prema rečima pomoćnika gradonačelnika Subotice zaduženog za oblast infrastrukture Nebojše Janjića, teški terentni saobraćaj koji je do sada prolazio kroz zaštićeno gradsko jezgo zabranjen je zarad povećanja bezbednosti svih učesnika u saobraćaju.

Janjić je podsetio da je subotički Zavod za urbanizam počeo izradu plana za gradnju nove saobraćajnice, u dužini od 1,5 kilometara, koja će trajno izmestiti teretni saobraćaj koji gravitira od auto-puta Horgoš - Beograd, preko centra grada, do Ulice Đorđa Natoševića.

Urbanisti predlažu ideju izgradnje nove saobraćajnice, na potezu od pružnog prelaza na Senćanskom putu, koji vodi ka petlji auto-puta "Subotica - istok", do pružnog prelaza kod "Javnih skladišta".

Kako je ranije rečeno, izgradnjom saobraćajnice dužine oko 1,5 kilometara i širine sedam metara, kamioni više ne bi išli trasom od autoputa, zatim Senćanskim putem do centra, pa Segedinskim putem do skretanja ka ovoj lokaciji na kojoj posluju jedna od najvećih domaćih štamparija "Rotografika", fabrika elektromotora "ATB Sever", jedan od najvećih domaćih proizvođača sokova "Freš end ko" i najveći pretovarni centar u gradu - "Javna skladišta".

Pomoćnik gradonačelnika Subotice očekuje da će pomenuti plan biti usvojen na Skupštini grada početkom 2013. godine, nakon čega bi se ušlo u projektovanje radova i ekspropijaciju zemljišta, i nada se da će se početkom 2014. krenuti u izgradnju ove saobraćajnice.

"Konačno rešenje za regulisanje teškog teretnog saobraćaja podrazumeva konačnu izgradnju obilaznice oko Subotice, poznatije kao Ipslion krak. Mi smo učini sve da se ovaj projekat sprovede, ostaje samo realizacija ugovora, što je pitanje za nadležne u Vladi Srbije. Ukoliko bi se sve ovo realizovalo, teški teretni saobraćaj bi imao samo pristup ka industrijskim zonama i javnim skladištima", rekao je Janjić.