BEOGRAD - Kandidat za ministra finansija.
Aleksandar Bijelić, pomoćnik gradonačelnika Beograda i gradski menadžer, nije mogao da objasni javnosti odakle mu pare za kupovinu luksuznog džipa BMW X5, čija cena iznosi do 100.000 evra, ali je to umesto njega pokušao da učini njegov šef Dragan Đilas. Međutim, umesto da „opere“ svog pomoćnika, Đilas ga je samo još više iskompromitovao!
- Ne postoji džip od 100.000 evra. Bjelić je džipa platio 54.000, prijavio je ušteđevinu od 118.000 evra, prodao je auto, doplatio... Sve je platio legalno, danas ima 25.000 evra manje, i šta je tu problem - rekao je Đilas i dodao da je Bijelić ušteđevinu stekao pre ulaska u politiku 2008. godine.
Đilas, međutim, nije objasnio ko u Srbiji može da ima ušteđevinu od 118.000 evra i pritom se razbacuje dajući gotovo polovinu tog šteka za džip?! Čak i da je ekonomski čarobnjak, Bijelić od svoje zarade nije mogao da uštedi tolike pare. Jer, oslanjajući se na njegovu zvaničnu biografiju, Bijelić je do 2008. mogao da zaradi maksimalno do 80.000 evra (pogledaj tabelu). Teško da je sve stavio u štek, pošto nije mogao da živi od vazduha.
Bijelić nije odgovarao na pozive Kurira niti na pitanja koja su mu zvanično poslata mejlom, te i dalje ostaje nejasno kako je uspeo da obezbedi šestocifrenu ušteđevinu i pod kojim tačno uslovima je nabavio luksuznu mašinu. Bijelić je, kako je Kurir pisao, kao gradski menadžer s platom od 116.698 dinara (oko 1.000 evra) trebalo da radi šest do osam godina ili da celih 70 do 100 plata odvoji za ovakav BMW.
BMW: Nema X5 ispod 60.000 €
I dok Đilas tvrdi da je njegov pomoćnik Bijelić kupio džip X5 za 54.000 evra, u ovlašćenom servisu BMW Kuriru je potvrđeno da se nikad nije desilo da cena tog luksuznog automobila bude manja od 60.000 evra!
- Bez obzira na popuste ili akcije, cena X5 nikad nije bila manja od 60.000 evra - kazali su nam u tom servisu i dodali da je najjeftinija verzija X5 65.750 evra, dok taj džip s dodatnom opremom može da košta i do 100.000 evra.
To ostavlja sumnju da je gradski menadžer pod povoljnijim uslovima pazario mašinu, pošto je generalni uvoznik i ovlašćeni serviser za BMW firma „Delta motors“, članica „Delta holdinga“ Miroslava Miškovića, poslovnog partnera Bijelićevog šefa Đilasa.
Godišnje ODRŽAVANJE BMW X5 košta do 14.260 €
kasko osiguranje: 7.000 do 10.000 evra
registracija: 1.000 do 2.000 evra
redovan servis: najmanje 400 evra
garaža kod Starog dvora: mesečno za fizička lica 155 evra (godišnje 1.860)
Bijelićeva godišnja plata je oko 12.000 €
Daje 10 plata za održavanje džipa
Osim basnoslovne svote koju je izdvojio za kupovinu BMW X5, Bijelić za održavanje te limuzine mora da da godišnje do 10.000 evra ili 10 svojih plata. Od čega živi ovaj čovek i kako izdržava porodicu?
Funkcije i primanja Bijelića pre ulaska u politiku 2008.
- vozač premijera Zorana Đinđića od januara 2001. do marta 2003 - 27 meseci dobijao po 300 evra - 8.100 evra
- izvršni direktor EP u košarci i direktor marketinga FSS (2005-2008) - tri godine (36 meseci) dobijao po 2.000 evra - 72.000 evra