BEOGRAD - Uspešan.
Kako da povećate prihode svoje firme sa tri miliona dinara na osam milijardi dinara? Pitajte Dragana Đilasa! Iako je sam rekao da je u politiku ušao tek pošto je postao uspešan biznismen i zaradio novac, činjenice govore drugačije. Naime, njegova firma „Multikom“, baš kad je postao član Demokratske stranke 2004. godine, beleži astronomski rast prihoda. Skok prihoda prati njegovu karijeru - od direktora Narodne kancelarije, preko ministra za NIP, pa do gradonačelnika Beograda.
A sve je počelo od pranja prozora. Prema sopstvenom priznanju, u Londonu je ribao stakla na zgradama, a posle počeo da pravi bižuteriju u firmi „MD internešenel“ u Pragu. Posle 2000. rešio je da napravi biznis i u Srbiji, pa je godinu dana kasnije osnovao „Dajrekt mediju“. Slučajnost ili ne, ali kod Đilasa je politički uspon pratio i finansijski. U politiku ga je uveo Boris Tadić kada ga je 2004. postavio za direktora Narodne kancelarije i od tada kreće njegovo enormno bogaćenje.
Vrlo brzo posle dolaska na ovu funkciju direktora Narodne kancelarije, u septembru iste godine, formirao je „Multikom“. Sledeće godine ova firma je imala ukupan prihod tri miliona dinara. Interesantno, Aleksandar Tijanić je u martu 2004. imenovan za direktora RTS, što daje novi zamajac za munjevit uspon Đilasovih marketinških agencija. Njihova tajna saradnja traje do danas, jer se ugovori o prodaji i kupovini sekundi na RTS skrivaju od javnosti. Kad je Đilas maja 2007. napustio poziciju direktora , prihod „Multikoma“ bio je šest milijardi dinara! Danas je „Multikom“ vodeća kuća u oblasti medijskog poslovanja na teritoriji bivše SFRJ sa prihodima do osam milijardi dinara godišnje.
Od maja 2007. do jula 2008. Đilas je bio ministar u Vladi Srbije zadužen za Nacionalni investicioni plan (NIP), a od 2008. je gradonačelnik glavnog grada. Tokom ovog perioda njegova poslovna imperija još više se širi, a prihodi i dobit uvećavaju se nekoliko puta. Od 2008. do 2011. prihod „Multikoma“, u čijem vlasništvu su sve njegove firme, dostigla je skoro 30 milijardi dinara, a dobit 2,3 milijarde dinara.
Medijski prostor je bio, i još je, pod Đilasovom kontrolom. Njegove marketinške agencije bave se zakupom reklamnog prostora u štampanim medijima i na televizijama sa nacionalnim i lokalnim frekvencijama... Bavi se pravljenjem emisija i šou-programa na nacionalnim televizijama, a bio je i skriveni vlasnik dnevnog lista Pres, zajedno s Miroslavom Miškovićem.
Kurir poziva Dragana Đilasa da sazove konferenciju za novinare i građanima objasni kako je postao bogat nakon ulaska u politiku.
Đilas bi mogao odgovarati za trgovinu uticaja?
Gradonačelnik Dragan Đilas, lider DS, vrlo lako bi se mogao naći na meti istražnih organa jer je u poslednjim izmenama Krivičnog zakona Srbije uvedeno delo trgovina uticajem, za koje je predviđena kazna i do deset godina zatvora.- Odredba ovoga zakona ističe da je kažnjiv svaki vid uticaja kako bi se sebi ili drugima pribavila korist na koju se inače nema pravo - navodi se u odredbi zakona.
Đilasove firme
1. Multikom grupa
2. Multikom rent
3. Bela tim
4. Dajrekt medija
5. Dajrekt medija pablik rilejšens
6. Dajrekt medija Skoplje
7. Dajrekt medija Sarajevo
8. Dajrekt medija Podgorica
9. Spark ivent promoušn
10. DM marketing internešenel
11. Sports ed
12. Big print
13. Frendi
14. Imoušn
15. Ovejšn advertajzing