BEOGRAD - Auto-moto savez Srbije (AMS S) apelovao je jutros na vozače da bez preke potrebe ne kreću na put, zbog snežnih padavina praćenih jakim vetrom u košavskom području na planinama i preko prevoja, koje jako otežavaju čišćenje i prohodnost puteva.
Na području Braničeva, Srema, srednjeg i severnog Banata i u Podunavlju ima snežnih nanosa. Jak vetar na ovim područjima smanjuje vidljivost, što dodatno otežava saobraćaj.
Iz Štaba JP Putevi Srbije upozoravaju da snega na kolovozu ima na autoputu Beograd-Novi Sad-granični prelaz Horgoš dok je deo autoputa kod Bačke Topole u smeru Subotica-Novi Sad i dalje u prekidu.
Sa snegom na kolovozu treba računati i na putevima I i II-prioriteta na svim putevima područja Vojvodine, Mačve, Kolubare, Beograda, Pančeva, Požarevca,Valjeva, Novog Pazara, Zaječara, Užica, Požege i Arilja. Neprohodan je put prvog-B reda Apatin-Sombor-Sivac.
Na Kopaoniku iz pravca Brusa na delu između Rendare i Jarma ima snega do pet centimetara pa je upotreba lanaca obavezna.
Slično je i na prilazima Goču, Zlatiboru i Divčibarama. Štaba JP Putevi Srbije upozorava vozače da ispod snežnog pokrivača na pojedinim deonicama ima leda, što predstavlja veliku opasnost u vožnji. I pored posipanja i intezivnog čišćenja puteva i kritičnih deonica, na mostovima i nadvožnjacima zbog pojačanog strujanja hladnog vazduha i vlažnosti kolovoza najpre dolazi do formiranja poledice.
Kamionima sa prikolicom i šleperima zabranjeno je na svim prilazima Kopaoniku i Goču, preko Debelog brda, Iriškog venca, kameničkog brda na putu Valjevo-Loznica-Mali Zvornik, Valjevo Šabac preko blizanskog visa, Paraćin-Zaječar preko Čestobrodice, ka Tari, preko Borove Glave i Kadinjače.
AMS S podseća sve vozače da su po novom pravilniku o upotrebi zimske opreme dužni da imaju sva četiri zimska pneumatika, ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Takođe, van naseljenog mesta, obavezno je posedovanje lanaca ili drugih uređaja za povećanje trakcije u prtljažniku.
Temperaturne razlike uslovljavaju i učestaliiju pojavu odrona na putevima kroz klisure i uske, odnosno pored kamneih kosina. Na sledećim putnim pravcima gde ima odrona neophodno je striktno poštovanje saobraćajne signalizacije, prilagođavanje brzine uslovima na putu, kao i maksimalan oprez u vožnji.